Adapter Ashima PM 203mm

Adapter do hamulca tarczowego jest niezbędny jeżeli chcemy zastosować tarczę hamulcową o średnicy innej niż ta uznana za domyślną przez producenta. Systemy mocowania są dwa: IS oraz PM. Ku mojej ogromnej rozpaczy ten drugi staje się dominujący. Chcąc stosować tarczę 203mm byłem zmuszony do kupna takiego ustrojstwa. Ashima to znany producent akcesoriów hamulcowych, który wypuścił na rynek swój własny model hamulca PCB, ciekawego o tyle że tłoczki hamulcowe są zastąpione membraną wprawiającą w ruch klocki hamulcowe.

Ciekawe, ale nie skłoniło mnie to do zmiany moich Elixir 5 https://endurorider.pl/avid-elixir-5/ Mając wcześniej do czynienia z produktami tajwańskiej firmy zakupiłem adapter PM->PM za całe 30 PLN. W komplecie są śruby. Całość opakowana ładnie i schludnie.

Producent jest tak miły, że na odwrocie podpowiada co i jak połączyć żeby było dobrze.  Oryginalnie całość waży tyle co poniżej na zdjęciu.

Problem pojawia się już po chwili kiedy próbujemy złożyć wszystko do kupy używając tego co dostarczył producent. Okazuje się, że śruby są ZA KRÓTKIE!

Często gęsto mam dużo krytycznych uwag do producentów, ale tego debila, który kompletował ten zestaw po prostu rozszarpałbym gołymi rękami na kawałki. Bardzo szybko okazało się, że ten adapter jest dedykowane do ich własnego systemu PCB, ale na szczęście zacisk Avida nie kolidował z tym profilem. W celu jak najlepszego spasowania  całości wygiąłem lekko adapter.

To co widać na zdjęciach powyżej ustawienie tak jak sugeruje producent. Jest tylko jedna kwestia: zacisk Avida pozbawiony podkładek nie daje się ustawić. Próbowałem na wszystkie strony i nie ma opcji żeby to działało jak trzeba. Mało tego, zwróćcie uwagę na zdjęcie na samej górze na to ile śruby wystaje. Tak mała ilość zwojów na których ma się trzymać hamulec jest NIEDOPUSZCZALNA! Od samego początku wiedziałem, że na pewno tego tak nie zostawię bo zniszczę to cholerne mocowanie PM w Duro QLC https://endurorider.pl/sr-suntour-duro-qlc/ i dopiero zacznie się zabawa na całego. Byłem tak wściekły, że myślałem iż za chwilę wyjdę z siebie i stanę obok. Na szczęście śruby to M6 z metrycznym gwintem więc sprintem poleciałem do domu i złapałem za telefon aby zadzwonić do marketu budowlanego. Ku mojej ogromnej radości odebrał ktoś ogarnięty i potwierdził iż najdłuższe śruby M6 mają 70mm co w zupełności spełniało moje wymogi. I tak, w niedzielę wieczorem, zakochałem się w marketach budowlanych otwartych do późna oraz obiecałem sobie, że wszelkie narzekania na jakość obsługi i wybiórczy asortyment ograniczę do absolutnego minimum. Dłuższą chwilę grzebałem po półce, aż w końcu kupiłem M6x70mm z łbem krzyżakowym. Niestety wersja pod imbus nie była wystarczająco długa :( Przez sekundę myślałem o łbie sześciokątnym, ale ostatnią rzeczą jaką chce dodatkowo wozić to klucz oczkowy a chcę mieć możliwość szybkiej i łatwej regulacji pozycji zacisku.

Poniżej widać dramatyczną różnicę w długości tego co było w zestawie a tego co powinno było być w zestawie.

Dolna śruba wymagała przycięcia o ok 5mm, górna praktycznie bez zmian. Teraz nasuwa się pytanie skąd wziął się taki fuck up?

Odpowiedź jest bardzo prosta: dureń, który projektował ten zestaw wziął pod uwagę wyłącznie grubość mocowania zacisku oraz długość adaptera. Nie zadał sobie trudu aby rzucić okiem na innych producentów i dostrzec subtelną różnicę w ilości elementów, które składają się na kompletne mocowanie zacisku hamulcowego. Jest to karygodny błąd mogący  doprowadzić do uszkodzenia gwintu w mocowaniu PM, które jest integralną częścią widelca.

Na szczęście śruby M6x70mm są na wagę i 5 sztuk kosztuje 1,10 PLN :) Montaż całości za pomocą nowych elementów był banalnie prosty i wszystko zagrało elegancko. Zacisk dał się ustawić a świadomość, że śruby są wkręcone tak głęboko jak się tylko da bardzo uspokaja. 

Zalety:

  • tani

Wady:

  • za krótkie śruby, których użycie może spowodować uszkodzenie mocowanie hamulca w systemie PM
  • dedykowany do systemu Ashimy o czym NIE MA ani słowa na opakowaniu
  • trzeba wyginać adapter
  • powoduje napady agresji i rezygnacji na zmianę – zwłaszcza w niedzielę wieczorem

Tak wygląda całość po złożeniu do kupy.

Niby dobrze, ale tak naprawdę były to zmarnowane pieniądze bo zacisk nigdy nie był w optymalnej pozycji.

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

kamil/Endurorider.pl

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

Podziel się swoją opinią