Beto TH-003A

Beto-TH-003A

Beto TH-003A udowadnia, że estetyka może być równie ważna co funkcjonalność. Z zasady nie dotykam niczego co ma w nazwie “szosowy” bądź z angielska “road”, ale kiedy przeczytałem, że pompka jest w stanie nadmuchać do 8 barów (120 PSI) to ciekawość wzięła górę i uznałem, że po prostu muszę ją zobaczyć na żywo.

Beto jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych producentów pompek w Polska. Nie wierzę, że jest ktoś kto choć raz w życiu nie miał w ręku ich wyrobów. Ja miałem kilka łącznie z dużą pompką podłogową i jak do tej pory obyło się bez żadnej wtopy.

Zaczynamy od najważniejszych danych dla gryzigramków czyli wagi całego kompletu.DSCF2397TH-003A jest jedną z najładniej i najstaranniej wykonanych pompek jakie miałem okazję oglądać. DSCF2387Górny korpus jest wykonany na maszynie CNC i to naprawdę widać.DSCF2391 Niewątpliwie firma jest bardzo dumna z tego modelu ponieważ wygrawerowała patenty, które chronią jej produkt na Tajwanie, w USiA oraz tuż za naszą miedzą w DE. Ktoś naprawdę poważnie podszedł do kwestii praw autorskich :)DSCF2388Głowica pompująca jest po prostu śliczna. Mało tego, jest uniwersalna i obsługuje zarówno zawory Schradera jak i Prestę bez konieczności demontażu czegokolwiek. DSCF2398

DSCF2399

DSCF2392

DSCF2393 Mechanizm jest sprytnie zrobiony i sam się przestawia na odpowiedni zawór w chwili kiedy jest przykręcany. Bardzo fajne i skuteczne rozwiązanie. Jeżeli nie do końca przekonuje Cię mój zachwyt to znaczy, że jeszcze nie miałeś okazji szukać jednego z dwóch elementów, które należy wyjąć oraz obrócić względem siebie aby zmienić Prestę na Schradera. Słowa uznania należą się za to, że korpus pompki automatycznie chroni głowicę przed zabrudzeniem.DSCF2400Aby ułatwić życie rowerzystom producent zastosował przedłużkę, dzięki której maleje ryzyko urwania wentyla w czasie dzikiego pompowania. Jest to niewątpliwie dobry krok ponieważ wszyscy wiemy, że jest tylko kwestią czasu kiedy kończy się nam cierpliwość i zaczynamy naprawdę się śpieszyć czyli szarpać. Właśnie dlatego ja nie używam Presty, która jest zbyt mało odporna mechanicznie na mój styl pompowania.

To co jest unikalne w tej konstrukcji to deklarowana możliwość nabicia aż 8 barów ciśnienia! Oczywiście to się odnosi wyłącznie do rowerów szosowych, ale nawet jeżeli producentowi udzieli się hurra optymizm i można nabić zaledwie 7 barów to i tak jest to naprawdę bardzo dużo. Zwykła pompka nie ma szans na to aby zbliżyć się do takiego progu. Dla rowerzystów górskich takie ciśnienia to abstrakcja, ale dla dla szosowców wcale nie. Ich cienkie kółka mają być twarde jak kamień a na stacji benzynowej okazuje się, że kompresor nie jest w stanie wygenerować takiego ciśnienia więc AVS od razu spada… I jak tu żyć?! Wtedy na ratunek przychodzi TH-003A. Nie wiem ile czasu potrzeba aby nastukać te symboliczne 7 barów, ale myślę że to może chwilę potrwać :)

Beto TH-003A to jedna z najładniejszych pompek jakie wpadły mi w ręce. Konstrukcja jest przemyślana a jakość wykonania jest na naprawdę bardzo wysokim poziomie. Nie widzę tej ślicznotki w Beskidach, ale na ramie szosowej będzie się prezentować naprawdę wyśmienicie. Producent też na to liczy i daje w komplecie dłuższe śrubki, które pozwalają na montaż koszyka na bidon oraz pompki.

Jedna uwaga na koniec: tak jak każdą pompkę proponuję ją rozkręcić i posmarować o-ringi adekwatnym smarem redukującym tarcie np: RST do zawieszeń. DSCF2401

DSCF2395Warto zadbać o bebechy tym bardziej, że ta konkretna wersja staje naprzeciw bardzo wysokich ciśnień. Dostęp do środka jest banalny ponieważ wystarczy po prostu rozkręcić korpus.

Nie oceniam trwałości, ale znając Beto z innych produkcji oraz mając na uwadze, że dobór nowych o-ringów to nie wyprawa na księżyc myślę iż nie powinno być problemów w tej kwestii.

Link do sklepu: http://www.akcesoria-rower.pl/beto-pompka-z-wezykiem-th-003a-dual-head-prestaschrader-p-872.html

Jakość materiału
Jakość wykonania
Szybkość pompowania
Trwałość
Współczynnik czadu
Cena
Średnia

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

kamil/Endurorider.pl

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

2 komentarzy do “Beto TH-003A”

  1. Piotr aka dracorp

    Witam
    Mam podobny model ale z manometrem. Z chęcią bym ją oddał bo słabo pompuje. Powietrze gdzieś sobie bokiem ucieka, a jak dociśnie się tył to jest problem z zasysaniem. A nie dociskając tyłu gorzej się pompuje. Dodatkowo uchwyt przy głowicy nie jest przyjazny dla rąk.
    Dodatkowo napompować do wyższego ciśnienia może być problematyczne. Z mojej strony szczerze nie polecam.

    1. kamil/Endurorider.plkamil/Endurorider.pl

      Sprawdzałeś o-ringi etc? Może coś się wyrobiło.

Podziel się swoją opinią

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze czytanie oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close