Kind Shock eTen R – czyli budżetowa regulowana sztyca w teście Konrada Szymańskiego. Ostatnio na rynku pojawia się coraz więcej modeli wsporników siodła, które umożliwiają regulację wysokości siodełka bez schodzenia z roweru. Coraz więcej producentów decyduje się na ich produkcję. Jednak większość modeli jest dość droga. Chyba na początku roku rowerzystów katalogu firmy Kind Shock pojawiła się model rowerzystów eTen. Wspornik z manetką na kierownicę katalogowo kosztuje 519zł, czyli całkiem przyzwoicie ;)
Specyfikacja:
• Skok / Długość sztycy: 100mm / 385mm
• Waga: 723g
• Rozmiary: 30.9mm , 31.6mm
• Offset: 20mm
• Zastosowanie: XC, Freeride, Enduro, Allmountain
• Kolor: czarny
Dużej części rowerzystów takie rozwiązanie może wydawać się zupełnie niepotrzebne. Jednak osoby, które lubią trudny technicznie teren docenią takie rozwiązanie. W związku z tym, że od dość dawna zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem, postanowiłem wypróbować tan model.
Jeżeli zdecydujecie się, na eTen R w pudełku znajdziecie sztycę, manetkę z przewodem, przelotkę na ramę, instrukcję obsługi oraz dwie naklejki. Sztyca jest w całości anodowana na czarno z wyjątkiem śruby w jarzemku.
Manetka jest wykonana z plastiku, można ją zamontować z dowolnej strony kierownicy. Zaraz za nią znajduje się bardzo giętki odcinek pancerza, zakończony śrubą do napinania linki. Całość jest już złożona i po zamontowaniu sztycy i manetki wszystko od razu działa. Warto wspomnieć, że minimalna długość sztycy, która musi znajdować się w ramie to 12 cm.
Jeżeli chodzi o jakość wykonania nie mam żadnych zastrzeżeń. Sztyca od nowości ma minimalny luz, który można wyczuć, kiedy spróbujemy pokręcić siodełkiem, trzeba poczekać trochę czy w trakcie używania nie będzie się powiększał. Rower można podnosić trzymając za siodełko, kiedy sztych jest opuszczona. Prędkość podnoszenia siodełka jest zależna od tego jak mocno wciśniemy manetkę. Przy wciśnięciu manetki do oporu pod koniec słychać niewielkie stuknięcie. Mam ją dość krótko, ale zdążyłem już na niej trochę pojeździć. Muszę przyznać, że bardzo podoba mi się to rozwiązanie, ponieważ pozwala na błyskawiczne obniżenie siodełka w trudnych technicznie miejscach.
Zobaczymy jak będzie się sprawowała wraz z upływem czasu, oraz czy niska cena przełoży się na niską jakość.
Kind Shock eTen R w akcji
Jeżeli macie jakieś pytania do Konrada to piszcie w komentarzach pod artykułem.
Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera
Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.