Korba JIANKUN Riro HT2 Aliexpress

Niech żyje Aliexpress!

Na początku mojej przygody z Ali znalazłem pewną korbę, która była bardzo mocno inspirowana system HT2 czyli stalowa oś 24mm, która jest zintegrowana z prawym (napędowym) ramieniem oraz miała drobny prosty wielowypust. Bardzo mi się spodobała, ale umknęła mi i potem nie mogłem jej znaleźć. Wtedy historia zakończyła się kupnem tego https://www.endurorider.pl/korba-ht2-z-aliexpress/ Pierwszy egzemplarz był ok, ale drugi musiałem zwrócić https://www.endurorider.pl/zwracam-wadliwa-korbe-racework-aliexpress/ Nie miałem ochoty na zabawę do trzech razy sztuka zatem kolejna korba miała być inna i przyjemnym zbiegiem okoliczności udało mi się odnaleźć to co kiedyś mi się tak spodobało.

Podstawowe informacje

Korba to kute aluminium a producent Jiankun który, podobno, jest z Tajwanu. Rozstaw śrub 104/64, możliwość używania 2x oraz kół łańcuchowych od 32 do 40 zębów. Są dostępne dwie długości czyli 170 oraz 175 mm. Bartek zdecydował się na czarny mat a ja przez chwilę liczyłem, że skusi się na czerwoną anodę pomimo tego iż połączenie fluo zielonego oraz czerwonego nie jest zbyt udane :)

Po co to wszystko?

Przede wszystkim aby pozbyć się korby „na kwadrat”. Owszem ten egzemplarz jeszcze się nie posypał, ale wiem dokładnie jak to by się skończyło. Po drugie widziałem, że mając z przodu 36 zębów Bartek używa większych kół łańcuchowych z tyłu czyli ma za twarde przełożenia. Zerwanie Achillesa tylko przypieczętowało decyzję o zejściu na 32 zęby. Operacja się udało, Bartłomiej jest zadowolony i choć V-max spadł to w tej chwili jest to zupełnie nie istotna kwestia ponieważ najważniejsze aby nie przeciążać ścięgna po całkowitym zerwaniu.

Waga rzeczywista

Tak Gryzigramki, jedziemy z koksem!

A teraz waga całego uzbrojonego zestawu czyli z założonymi stalowymi kołami łańcuchowymi 32/22 oraz śrubami.

Decyzja o użyciu stali zamiast alu była w pełni przemyślana ponieważ priorytetem jest trwałość a nie waga.

JIANKUN Riro

Szukając korb w stylu HT2 kieruje się tym aby wielowypust nie był stożkiem tak jak w przypadku ISIS. Ma być prosty i zbliżony do Shimano. W tym przypadku jest naprawdę dobrze w tym względzie ;)

Druga elementarna kwestia to przygotowanie powierzchni montażowych i tutaj też jest dobrze czyli równo i gładko.

Tak wiem, że nie jest perfekcyjnie, ale w tym przedziale cenowym jakość wykonania nie budzi żadnych zastrzeżeń a wręcz przeciwnie. Według mnie jest to zrobione naprawdę bardzo starannie.  Wszystkie gwinty też są ok i nie miałem żadnych problemów w tej materii.

Ramiona też są w porządku a sama stalowa oś wygląda jak żywcem wyjęta ze znacznie droższego produktu.

To co odróżnia JIANKUN Riro to sposób mocowania kół łańcuchowych, które wkręca się w pająka na korbie za pomocą samych śrub. Niby nic, ale patent jest całkiem fajny ponieważ demontaż jest znacznie łatwiejszy niż kiedy trzeba użyć narzędzia to trzymania „kominków”.

Wkład suportu

Nie jest specjalnym zaskoczeniem kiedy wkład suportu jest identyczny jak w pierwszej korbie i dlatego pozwolę sobie przekleić akapit na ten temat. Poniżej zdjęcie łożyska z Riro.

Druga rzecz, która zwróciła moją uwagę dziwna „wąskość” tych łożysk a co za tym idzie dodatkowe wypusty na plastikowej redukcji.


Łożysko, które było w suporcie


Normalne 6805 2RS

Po założeniu normalnych łożysk 6805 redukcja odstawała dobre 2mm od łożyska i wiedziałem, że tak nie może być. Wobec tego zdecydowałem o modyfikacji redukcji plastikowej tak aby 6805 nie powodowały żadnych kolizji etc. Do tego celu użyłem szlifierki trzpieniowej aka dremela tyle, że Skilla i za pomocą takiego kamyka usunąłem plastikowy kołnierz.

Roboty na całe 5 minut i było po problemie.

Przed modernizacją


Po modernizacji

Z uwagi na to, że plastikowe redukcje są plastikowe to należy być ostrożnym aby nie przejechać kamieniem na wylot. Lepiej zrobić trzy przejścia na spokojnie niż jedno na przypał. Po tej modyfikacji redukcja elegancko licuje się z łożyskiem i można montować wkład do ramy.

W przypadku Jiankuna zostawiłem wszystko tak jak było czyli nic nie przerabiałem. Oczywiście zajrzałem do łożysk i były posmarowane, ale dołożyłem od siebie https://www.endurorider.pl/prolube-epx-bio-premium-smar-czerwony-ep/ Zrobiłem to specjalnie bo jestem ciekaw jak długo łożyska będą żyć.

Czy BCD jest ok?

BCD czyli rozstaw śrub mocujących koła łańcuchowe do ramienia napędowego korby. Najpopularniejsza kombinacja to 104/64 i tego staram się trzymać ponieważ gwarantuje to bezproblemową dostępność stalowych kół łańcuchowych. Jeżeli nie orientujesz się do końca o co chodzi to czytaj więcej na ten temat Komplikacja zaczyna się wtedy kiedy deklarowane BDC jest inne niż w rzeczywistości. I teraz ważna kwestia: gorąco polecam Ci skorzystać z odnośnika powyżej i sprawdzenia jak to naprawdę wygląda u Ciebie zanim zaczniesz kupować bo różni producenci mają różne rozstawy łącznie z jakimiś mocno udziwnionymi, które na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo.

W przypadku JIANKUN Riro wszystko jest ok ponieważ pasuje zarówno 32 jak i 22.

Po niepowodzeniu z pierwszą korbą Racework zacząłem szukać w moich gratach czegokolwiek na wszelki wypadek i choć nie znalazłem nic godnego montażu to okazało się, że mam całkiem fajne kółko 22 zęby, które było dużo ładniejsze niż to z FSA. Właśnie dlatego czarne zamieniło się na srebrne ;)

Korba na żywo

Założyłem ją do https://www.endurorider.pl/cannondale-trail-7/ i jest super ;) Sztywność jest taka jak oczekiwałem a wygląd też niczego sobie.

Łańcuch śmiga bez problemów choć zaraz po montażu udało mi się go zerwać :D

Była to o tyle zabawna sytuacja, że i tak powinienem był go skrócić bo zeszliśmy z 36 na 32 zęby.

JIANKUN Riro – brać czy nie?

Generalnie korba wygląda porządnie a jak na nieznanego producenta z Aliexpress to jest naprawdę dobrze. Wielowypust jest w porządku a jakość wykonania nie budzi moich zastrzeżeń. Mało tego jest mi niezmiernie miło, że śruba do kasowania luzu jest na imbus zamiast na jakiś dziwny obły wielowypust, który się ślizga w gnieździe i naprawdę jest problem z kasowaniem jakiegokolwiek luzu. Lubię takie detale.

Wiem, że BCD naprawdę jest 104/64 zatem bez problemu dostanę koła łańcuchowe oraz założę standardowe łożyska do suportu toteż nie widzę potencjalnych problemów. Nie mam żadnych obaw co do trwałości bo jakość wykonania oraz pasowania jest w porządku.

Korbę kupiliśmy tutaj. Zaznaczam, że nie jestem w żaden sposób powiązany ze sprzedawcą.

Gdyby Jiankun Riro się posypał to dam znać.

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

Avatar photo

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

3 komentarzy do “Korba JIANKUN Riro HT2 Aliexpress”

  1. Camis

    Witam, przymierzam się do tej korby, aktualnie mam Alivio na kwadrat 3×7. A chce przejść na 2x bo mam elektryka i nie używam małej zębatki.

    Teraz pytanie czy podejdzie pod tą korbę zębatka 42T?, czy łańcuch nie będzie ocierał o korbę?, mniejszą założyłbym 32T albo 22T.

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Nie wiem, nie zakładałem do niej 42 zębowego koła więc nie jestem w stanie stwierdzić czy będzie kolizja.

  2. […] Ludzie, znaczy my wszyscy, zrozumieliśmy  że komponenty rowerowe są produkowane przez więcej niż 4 firmy. Kiedyś nikt by nie tknął chińskiego gówna a teraz wszyscy na tym jeżdżą i okazuje się, że jest dobrze. Nie zawsze wszystko jest idealnie, ale póki co bilans wychodzi zdecydowanie na plusie choć czasami trzeba coś odesłać. https://www.endurorider.pl/uding-ud32-29er/ oraz https://www.endurorider.pl/korba-jiankun-riro-ht2-aliexpress/ […]

Podziel się swoją opinią