Łatki do dętek Dura-Vulc CT-25

Dura-Vulc-CT-25-17.jpg

Łatki do opon – ktoś tego jeszcze używa?

Łatki do dętek Dura-Vulc CT-25 prawie zapomniane, ale nadal niezbędne. Czy są jakieś alternatywy dla tych ze sklepu rowerowego? Tak! Oto jedna z nich czyli Dura-Vulc. Nie wiem jak Wy, ale ja cały czas czegoś szukam. Poza oczywistymi kwestiami czyli jak złamać algorytm do Lotto i w ciągu tygodnia wynieść się w góry, często szukam zamienników dla oferty sklepów rowerowych. W czasie takich poszukiwań natknąłem się na sklep Felgeo.pl czyli nic innego jak ogromną hurtownię wulkanizacyjną.

Ich oferta jest po prostu przepastna więc zapoznanie się z asortymentem zajęło mi trochę czasu, ale na koniec wyłapałem to co mnie interesowało czyli łatki. Wybór padł na Dura-Vulc CT 25.

Dura Vulc CT 25 (18)

Jako, że nigdy wcześniej nie widziałem tej marki na oczy to będę się posiłkował opisem ze strony sklepu.

Marka Dura-Vulc należąca do grupy Dorian Drake (USA), znana jest na cały świat z produkowanych w USA sznurów do naprawy opon bezdętkowych. Dura Vulc to produkty wulkanizacyjne, spełniające najwyższej jakości standardy. Niezawodność, wydajność oraz bezpieczeństwo, to trzy słowa określające materiały naprawcze marki Dura-Vulc. Potwierdzono to w niezależnymi testami laboratoryjnymi, dzięki którym produkty tej marki posiadają aprobatę EPA.

Jedno opakowanie zawiera 100 (sto) sztuk łatek więc jest bardzo prawdopodobne, że jeden zakup załatwi tę kwestię na kilka lat :) CT 25 oznacza średnicę 30mm :DDura Vulc CT 25 (19)

Mając na uwadze firmę z USiA warto podkreślić, że CT 25 są Made in India :) Pożartowaliśmy więc czas na sprawdzenie jak Dura Vulc sprawdza się w praktyce.

Pierwsze wrażenia

Po pierwsze CT 25 nie są na pasku foli tylko każda jest zabezpieczona oddzielnie. Mając w pamięci irytujące problemy z odklejaniem tego głupiego zabezpieczenia jednym z moich podstawowych kryterium wyboru było kupno produktu, który jest pozbawiony tej przypadłości.

Dura Vulc CT 25 (21)

Dura Vulc CT 25 (20)

Dura Vulc CT 25 (3)

Jak widać zdjęcie niebieskiej folii jest dziecinnie proste i zajmuje dosłownie chwilę.  Zwyczajowo nie ściągam wierzchniej warstwy zabezpieczającej ponieważ ona sama zejdzie jak tylko dętka zostanie napompowana.

A co z klejem?

Skoro mamy już łatki to teraz potrzeba nam kleju. W ofercie Felgeo.pl jest znany wszystkim rowerzystom klej Rema Tip-top, toteż warto go kupić przy okazji.

Klej do detek SVS VULC Rema Tip Top (2)

Klej do detek SVS VULC Rema Tip Top (1)

Na zdjęciu widać serwisową 50 gramową tubę, ale w ofercie są też poręczne wersje 5 oraz 10 gramów, które są idealne do zabrania na wyjazdy w Beskidy.

Test

Klej i łatki mamy zabezpieczone więc nie pozostaje nam nic innego jak znalezienie demonstracyjnej dętki, wyciągniętej z torby pełnej „przydasiów”. Na marginesie chciałbym dodać, że moja codzienna dętka którą połatałem tymi łatkami ładnych parę miesięcy temu, cały czas ma się dobrze i trzyma powietrze bez problemów.

UWAGA: przed klejeniem dętek ZAWSZE spuszczamy z nich całe powietrze.

Pierwsze przebicie to uszkodzenie, które autentycznie powstało w czasie jazdy. Drugie zrobiłem specjalnie żeby dziura była znacznie większa.

Dura Vulc CT 25 (2)

Dura Vulc CT 25 (5)

UWAGA: zawsze bardzo dokładnie oznaczaj miejsce przebicia! Jeżeli tego nie zrobisz to zobaczysz jak łatwo jest przykleić łatkę nie tam gdzie trzeba.

Następnie czyścimy gumę w miejscu, które będziemy kleić. Odtłuszczacz do hamulców (taki jak https://endurorider.pl/spray-do-czyszczenia-hamulcow-xeramic-brake-cleaner/) jest najlepszy, ale płyn do mycia szyb zawierający alkohol też da radę. Po bardzo dokładnym wysuszeniu szorstkujemy dętkę kawałkiem papieru ściernego i dopiero wtedy nakładamy klej.

Dura Vulc CT 25 (4)

Wystarczy cienka warstwa, którą należy równo rozprowadzić. Teraz zostawiamy go w spokoju na minimum 5, ale nie dłużej niż 10, minut żeby cały rozpuszczalnik wyparował. Pomimo tego, że Dura-Vulc są lepkie pod spodem to też traktuję je małą ilością kleju, zwracając szczególną uwagę na krawędzie, które zwyczajowo mają tendencje do odwijania się.

Teraz czas na właściwą naprawę. Najlepiej jest przyłożyć łatkę jednym ruchem ręki, docisnąć palcami na całej powierzchni a na koniec położyć na twardej równej nawierzchni i jeszcze raz docisnąć czymś płaskim aby pozbyć się wszelkich pęcherzyków powietrza. Zostawiamy obiekt naszej pracy na kolejne kilka minut co by wszystko ładnie związało.

Robiąc wszystko starannie powinniśmy uzyskać taki efekt.

Dura Vulc CT 25 (6)

Dura Vulc CT 25 (7)

Dura Vulc CT 25 (8)

Dura Vulc CT 25 (11)

Dura Vulc CT 25 (13)

Górna folia ochronna sama zeszła, łatka jest przyklejona na całej powierzchni i nic nie odchodzi. Dura-Vulci są bardzo elastyczne więc wyśmienicie dopasowują się do kształtu kiszki. Nic złego się nie dzieje.

Jak NIE kleić łatek

Teraz czas na prezentację jak wygląda efekt naprawy przeprowadzonej na odwal się czyli: bez czekania aż odparuje rozpuszczalnik oraz przyklejeniu łatki tak, że przebicie znalazło się na samej krawędzi zamiast na środku.

Dura Vulc CT 25 (15)

Ciśnienie powietrza oderwało nie przyklejoną łatkę a skutek to zmarnowany czas oraz materiał. Za karę trzeba robić wszystko od początku. Właśnie dlatego należy przestrzegać kilku prostych zasad dzięki czemu spędzimy na postoju tylko tyle czasu ile naprawdę potrzeba na załatanie kiszki od razu.

Podsumowanie

Dura-Vulc to łatki, które z powodzeniem można stosować przy łataniu dętek rowerowych ponieważ są elastyczne i dobrze się wulkanizują. Staranny montaż zapewnia bardzo dobre spasowanie oraz gwarantuje bezproblemowe trzymania powietrza.

Teraz czas na ostatnią informację czyli cenę. 100 łatek kosztuje 29 PLN!

http://felgeo.pl/product-pol-8087-Latki-do-detek-Dura-Vulc-CT25-30mm-100szt-.html

Do tego klej w małej i dużej tubce:

http://felgeo.pl/product-pol-5375-Klej-do-latek-detkowych-10g-TipTop.html

http://felgeo.pl/product-pol-5377-Klej-do-latek-detkowych-50g-TipTop.html

i temat jest zamknięty. Uprzedzając pytania o dużą tubkę kleju: małej używam wyłącznie w terenie a duża pracuje stacjonarnie jako wersja serwisowa.

Jeżeli zastanawiasz się czy przy przeróbce na https://endurorider.pl/ghetto-tubeless-manual/ oraz uszczelniaczach takich jak https://endurorider.pl/uszczelniacz-do-detek-oko-x-treme/ i https://endurorider.pl/uszczelniacz-do-detek-oko-puncture-free/ łatki są nadal potrzebne to przeanalizujmy to jeszcze raz.

Ghetto tubeless to absolutne mistrzostwo, ale kiedy zaczynamy mieszać kilkoma kompletami opon to ciągłe zalewanie systemu robi się uciążliwe. Poza tym bywają sytuacje takie jak

gdzie łatki są po prostu niezbędne aby w jakikolwiek sposób reanimować zniszczoną oponę.

Uszczelniacze OKO działają wybornie jednak przebicia powinno się zabezpieczyć na stałe więc po raz kolejny wracamy do kwestii łatania. Znacznie taniej jest nakleić łatkę i dolać odrobinę środka niż brać nową dętkę i zalewać ją od początku.

Sprawdzone łatki w dobrej cenie oraz znany klej gwarantują, że jeden zakup rozwiąże nam te problemy na bardzo długo. Felgeo.pl zrealizowało zamówienie błyskawicznie więc tutaj też nie ma obaw.

Wulkanizacja
Elastyczność
Aplikacja
Współczynnik czadu
Cena
Average

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

Avatar photo

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

Podziel się swoją opinią