OKO Puncture Free uszczelniacz do dętek

OKO Puncture free

OKO Puncture Free uszczelniacz do dętek podnosi kwestię dlaczego większość ludzi nadal używa dętek, które nie są niczym zabezpieczone przed przebiciem. Po co niepotrzebnie ryzykować skoro na wyciągnięcie ręki jest produkt, który dramatycznie obniża ryzyko nagłej utraty powietrza. Nazwa OKO brzmi bardzo swojsko a jednocześnie kojarzy się z Tajwanem albo inną Japonią. Okazuje się, że  jest to firma brytyjska, która powstała w 1978 roku i nieprzerwanie produkuje uszczelniacze do opon zarówno bezdętkowych jak i dętkowych.

Ponad trzydzieści lat na rynku zobowiązuje. Warto podkreślić, że produkcja cały czas odbywa się w UK.

Według mnie nie ma nic lepszego niż https://endurorider.pl/ghetto-tubeless-manual/, ale muszę przyznać, że dętki miewają swoje zalety. Kiedy często zmienia się opony to ciągłe zalewanie systemu uszczelniaczem staje się uciążliwe. W takich sytuacjach klasyczne rozwiązanie okazuje się być przyjemniejsze tylko co z ryzykiem przebicia? Jak wszyscy wiemy gumę łapie się dokładnie wtedy kiedy nie mamy ze sobą zapasowej dętki. Jak to w życiu. Czy można coś na to poradzić? Tak! Wystarczy kupić  OKO Puncture Free.

Producent określa tę wersję jako podstawowy środek do codziennego użytku, który poradzi sobie z dziurami do średnicy 4mm. Brzmi całkiem nieźle.

Jedna butelka zawiera 250ml a dawkowanie jest następujące:

  • 16-18″ – 50 ml na koło
  • 20-24″ – 80 ml na koło
  • 26″& 27,5″ (650B) – 100ml na koło
  • 700C – 100 ml na koło
  • 29″ – 120 ml na koło

Jak widać jedna porcja spokojnie starczy na komplet kół w każdym rozmiarze.

Aplikacja

Aplikacja do dętki z zaworem Schrader jest banalna! Po pierwsze ustawiany koło na godzinie 4 albo 8ej. Teraz wykręcamy rdzeń końcówką dołączoną do butelki, zakładamy rurkę, zaciskamy ją palcami na zaworze i wpychamy odpowiednią ilość uszczelniacza. OKO Puncture Free

OKO Puncture Free

OKO Puncture FreeJeżeli nie wiesz ile to nie martw się na zapas bo na butelce jest podziałka. Sprytnie prawda :) Następnie bierzemy pompkę i czyścimy zawór powietrzem po czym wkręcamy rdzeń i pompujemy koło do właściwego ciśnienia. Można jeździć ile wlezie. Naprawdę nie wyobrażam sobie czy może być coś łatwiejszego do zrobienia tym bardziej, że nawet nie trzeba demontować kół! Jeżeli masz zawory Presta bez wykręcanego rdzenia to kup pudełko łatek albo idź po rozum do głowy, rozwierć obręcz i zacznij stosować Schradera.

Trwałość

Producent deklaruje, że ich środek żyje dłużej niż opony więc musiałem to sprawdzić. Poniżej jest film z testu schnięcia uszczelniacza w dętce.

Po rozcięciu kiszki wszystko jest w jak najlepszym porządku. Środek jest mokry i płynny więc producent nie kłamie.

Puncture Free w praktyce

Używam dętki zabezpieczonej OKO Puncture Free od kilku miesięcy, byłem w Beskidach i nic złego się nie dzieje. Ciśnienie nie spada, koło nadal jest okrągłe a jeżeli miałem jakieś mikro przebicie to nawet tego nie zauważyłem. Produkt OKO jest całkowicie bezobsługowy.

Jedyna rzecz, którą warto zrobić przed całkowitym spuszczeniem powietrza to ustawić zawór na górze koła (godzina 12), przedmuchać go i dopiero później wykręcić rdzeń. Podobnie po pierwszej aplikacji: najpierw przedmuchać a potem składać do kupy.

Jak to działa?

OKO Puncture FreeGrawitacyjnie czyli uszczelniacz zbiera się w najniższym punkcie dętki i w czasie przebicia powietrze wypycha go na zewnątrz uszczelniając dziurę.

Skuteczność

A jak wygląda kwestia łatania przebić? Sprawdźmy.

Jak widać uszczelniacz naprawdę działa! Bez problemu poradził sobie z przebiciem o średnicy 3,5mm. W dętce była ilość zalecana przez producenta. Proszę zwrócić uwagę na wskazania manometra: przed przebiciem było ok 2,1 bara ciśnienia. W innych filmach tego typu mało kto się tym chwali bo stosując dzikie ciśnienie oraz bardzo dużą ilość środka znacznie poprawia się prędkość łatania dziur.OKO Puncture FreeOKO obiecuje, że Puncture Free załata nawet 4mm, ale nie udało mi się znaleźć odpowiednio grubego przebijaka. Warto podkreślić, że w prawdziwym życiu bardzo rzadko zdarzają się tak spektakularne dziury bo zazwyczaj problemem okazuje się kolec akacji etc.

Do filmu użyłem mojej dętki codziennej, którą zalałem kilka miesięcy temu i nic z nią nie robiłem. Mało tego dziurawiłem ją dwa razy pod rząd bo pierwszy film mi nie wyszedł więc było 6 dziur a mimo ubytek powietrza była bardzo mały.

Kiedy NIE zadziała?

Puncture Free nie załata górnego przebicia spowodowanego przez brak opaski na obręczy czyli rozcięcie dętki nyplem. Środek jest grawitacyjny więc siłą rzeczy z tym sobie nie poradzi. Właśnie dlatego zawsze trzeba mieć opaskę na obręczy.

Dla kogo?

Puncture Free to uniwersalny uszczelniacz do każdego typu roweru i mogę poświadczyć, że naprawdę działa i łata dziury. Producent ma w ofercie wersję X-treme, która potrafi jeszcze więcej, ale wymaga zwiększonej ilości.

Myślę, że do codziennego rowerowania to będzie bardzo dobry wybór. Puncture Free docenią zwłaszcza rodzice, których dzieci jeżdżą na rowerkach z małymi kółkami do których ciężko kupić dętki.

Przez cały czas testowania produktów OKO nie odczułem żadnego negatywnego wpływu uszczelniacza na jazdę.

Aplikacja
Łatanie dziur
Trwałość
Cena
Współczynnik czadu
Average

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

Avatar photo

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

Podziel się swoją opinią