Przewody hamulcowe w oplocie HEL Performance

Hel Performance

HEL Performance to firma, która twierdzi że zna się na temacie przewodów w oplocie stalowym i potrafi zrobić dobry produkt do Enduro MTB.

Jeżeli nie wiesz o co chodzi z przewodami hamulcowymi w oplocie to przeczytaj to https://www.endurorider.pl/enduropedia/

UWAGA: HEL nie robi już przewodów do hamulców rowerowych. Teraz używam https://endurorider.pl/przewody-w-oplocie-stalowym-unex-ultra/

Hel Performance to firma, która powstała w 1985 roku i twierdzi, że wraz z rozwojem swojej działalności jako pierwsza wprowadziła na rynek UK w pełni zbrojone przewody. Obecnie produkują kable do hamulców motocyklowych, samochodowych, przewody olejowe a ostatnio zaczęli dziergać wersję do pomp składających dachy w kabrioletach. Pełna historia producenta jest tutaj http://www.helperformance.com/

Skąd pomysł na Hela? Ano stąd, że jako jedyna firma sprzedawali cały zestaw z różnymi końcówkami do samodzielnego montażu, dzięki czemu można łączyć różne klamki oraz zaciski. O ile dobrze pamiętam to, któryś model Formuli nie pasował, ale najpopularniejsze hamulce idzie pożenić bez problemu. Moje kable pracowały z https://endurorider.pl/avid-elixir-5/

Teraz uczta dla gryzigramków czyli waga 170 cm przewodu oraz poszczególnych końcówek. Przewody hamulcowe w oplocie stalowym hel performance

Przewody hamulcowe w oplocie stalowym hel performance

Przewody hamulcowe w oplocie stalowym hel performance

Przewody hamulcowe w oplocie stalowym hel performance

Przewody hamulcowe w oplocie stalowym hel performance

Przewody hamulcowe w oplocie stalowym hel performance

Przewody hamulcowe w oplocie stalowym hel performance

Przewody hamulcowe w oplocie stalowym hel performance

Przewody hamulcowe w oplocie stalowym hel performance

Przewody hamulcowe w oplocie stalowym hel performance

Przewody hamulcowe w oplocie stalowym hel performanceW zestawie jest też prasa do zaciśnięcia końcówek – widać ją na dole opakowania. Przewody hamulcowe w oplocie stalowym hel performancePomysł na zestaw po prostu świetny! Jak do tej pory nie spotkałem się z czymś podobnym ze strony innego producenta.

Ilość elementów w komplecie umożliwia zarobienie przewodu DWA razy czyli możemy zakuć CZTERY końcówki.

Co do samego przewodu to jest bardzo elastyczny, ale jednocześnie tak odporny na zgniatanie, że do rozprostowania trzeba użyć płaskich szczypców. Rękami nie dałem rady :)Przewody hamulcowe w oplocie stalowym hel performanceMontaż przewodu jest prosty, ale ponieważ rozmawiamy o układzie hamulcowym to odsyłam do instrukcji producenta. Pamiętaj, że jeżeli nie czujesz się na siłach aby samodzielnie serwisować hamulce to idź do sprawdzonego serwisu, który zrobi to za Ciebie.

UWAGA: ZANIM zaczniecie zarabiać nowy kabel to spuście płyn z układu a następnie zdemontujecie stary przewód i sprawdźcie, które końcówki pasują. Ja popełniłem kretyński błąd bo zasugerowałem się informacją z sieci w związku z czym zmarnowałem tulejkę zaciskową (jedną z czterech w zestawie…) na insert od Juicy zamiast właściwego do Elixira.

NIE POPEŁNIAJCIE TEGO SAMEGO KRETYŃSKIEGO BŁĘDU, KTÓRY JA ZROBIŁEM!

Poniżej znajdziecie zdjęcia z mojego uzbrajania systemu. Pamiętajcie, że końcówka od klamki NIE pasuje do Elixira!Przewody hamulcowe w oplocie stalowym hel performance

Przewody hamulcowe w oplocie stalowym hel performance

Przewody hamulcowe w oplocie stalowym hel performance

Przewody hamulcowe w oplocie stalowym hel performance

Przewody hamulcowe w oplocie stalowym hel performance

Przewody hamulcowe w oplocie stalowym hel performance

Przewody hamulcowe w oplocie stalowym hel performance

Poniżej znajdziecie zdjęcia z mojego uzbrajania systemu.

Poniżej znajdziecie zdjęcia z mojego uzbrajania systemu.

Poniżej znajdziecie zdjęcia z mojego uzbrajania systemu.

Poniżej znajdziecie zdjęcia z mojego uzbrajania systemu.

Poniżej znajdziecie zdjęcia z mojego uzbrajania systemu.

Poniżej znajdziecie zdjęcia z mojego uzbrajania systemu.

Poniżej znajdziecie zdjęcia z mojego uzbrajania systemu.

Poniżej znajdziecie zdjęcia z mojego uzbrajania systemu.Co daje założenie przewodów w stalowym oplocie? Po pierwsze eliminujemy uczucie gąbczastości klamki hamulcowej.  Pomimo tego, że zostawiłem sobie duży zapas kabla to zarówno przednia jak i tylna klamka pracowały bardzo sztywno bez denerwującego zapadania się dźwigni. Po drugie zdecydowanie wzrasta odporność systemu na przegrzewanie się. Testy robiłem na tych samych klockach oraz tarczach 160mm i bez cienia wątpliwości Hel rozgromił oryginały. Kiedy temperatura płynu gwałtownie  rośnie to na fabrycznych kablach klamka zapadała się a efektywność hamowania zaczynała spadać. Z Helem nie ma tego problemu. Owszem, hamulce palą się żywym ogniem jako i wcześniej, ale praktycznie nie widać żadnej różnicy w zachowaniu klamki. Siła którą wkładamy w generowanie ciśnienia w układzie idzie prosto na tłoczki a nie jest marnowana na elastyczny przewód, który daje się rozpychać.

Dzięki elastyczności Hela łatwo go owinąć wokół ramy a fakt, że stosują przyłącza ze stali nierdzewnej pozwala spać spokojnie bez zamartwiania się o korozję elektrochemiczną.  W komentarzach często pojawiały się uwagi, że zostawiłem za dużo przewodów tak jak na zdjęciu poniżej.

Na  pierwszy rzut oka komentujący mieli rację, ale pamiętajcie o jednym: im więcej przewodu zostanie tym łatwiej jest go zaadoptować do innego systemu hamulcowego, widelca oraz ramy. Właśnie dlatego zdecydowałem zostawić więcej niż było mi potrzeba w danej chwili.

A jakie są problemy?

Po pierwsze cena. Obecnie komplet na jedno koło kosztuje 190 PLN. W 2011 roku miałem fart bo koszt był dużo niższy niż obecnie. Nie wiem z czym to było związane, ale stary sposób aby regularnie sprawdzać ceny bardzo popłacił bo na dwóch kompletach zaoszczędziłem naprawdę dużo.  Aby być obiektywnym trzeba jasno napisać, że aktualna cena nie odbiega w żaden sposób od konkurencji, a HEL nadal daje bardzo bogaty zestaw.

Drugi problem jest znacznie, ale to znacznie poważniejszy. Aby połączyć przewód z końcówką do zacisku/klamki trzeba użyć jednorazowej tulejki zaciskowej. W zestawie są 4 sztuki. Jedną zmarnowałem, dwie założyłem więc do ponownego użycia zabrakło mi jeszcze jednej. W Polska próbowałem kontaktować się ze sprzedawcą, ale marnie to wyszło więc na spokojnie napisałem do producenta, co nota bene, jest zawsze najlepszym rozwiązaniem. Odpowiedź na pytanie czy mogę to u nich kupić przyszła błyskawicznie.

19 grudnia 2013 08:57

Kamil

You cant (buy them) as we stopped making them sorry. We didn’t sell enough to make it worthwhile.

Regards
Simon Lane
HEL Performance Products

Hel PRZESTAŁ ROBIĆ WERSJĘ DO ROWERÓW!!! Zamurowało mnie. Przewody są nadal dostępne w Polska, ale NIGDZIE nie widziałem informacji, że producent wycofał je całkowicie z oferty.

Dlaczego tak lamentuję? Otóż dlatego, że bez dostępu do tulejek zaciskowych przewody stają się produktem dwu razowym o ile, tak jak ja, nie zmarnujesz żadnego elementu na ofiarę dla swojej głupoty. Po co mi duży zestaw skoro nic do niego nie dokupię? Co z tego, że zacisk obraca się swobodnie wokół własnej osi (co jest ultra wygodne w czasie serwisu) skoro nie mam jednej rzeczy aby użyć kabla ponownie.

Werdykt

Przewody Hel Performance są naprawdę świetne. Jakość wykonania rozpieszcza a przemyślany dobór materiałów na końcówki robi wrażenie. Montaż jest łatwy a trwałość jest tak wysoka, że prędzej zmienisz rower niż będzie problem z tymi kablami. Żaden inny producent nie daje tak bogatego zestawu na wejściu.

Tylko co z tego skoro Hel całkowicie wycofał się z produkcji i nie sprzedaje żadnych zapasowych części w związku z czym ten zestaw stracił cały swój urok bo nie mogę go użyć ponownie.

Jeżeli wiesz, że nie będziesz zmieniał hamulców to śmiało możesz brać Hela tylko pamiętaj aby sprawdzić czy zestaw ma wszystkie potrzebne małe części a po montażu schowaj całą resztę w bezpieczne miejsce bo jeżeli coś zgubisz to jest pozamiatane. Niestety nie sposób zignorować faktu, że to co można teraz kupić to wspomnienie dawnej produkcji.  Ogromna szkoda.

Właśnie dlatego do następnych hamulców kupuję kable innego producenta, który ma cały czas małe części w ofercie bo po doświadczeniu z Helem nie zamierzam mieć innych przewodów niż zbrojonych stalowym oplotem. Różnica w działaniu hamulców jest naprawdę odczuwalna i uważam, że warto za to zapłacić o ile małe części (końcówki, oliwki, uszczelki) są dostępne.

Jakość materiału
Jakość wykonania
Łatwość montażu
Dostępność części
Współczynnik czadu
Cena
Średnia

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

kamil/Endurorider.pl

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

Jeden komentarz do “Przewody hamulcowe w oplocie HEL Performance”

  1. […] pierwsze przewody to był wypust Hel Performance https://www.endurorider.pl/przewody-hamulcowe-w-oplocie-hel-performance/ Nic złego się z nimi nie działo i byłem zadowolony aż do chwili kiedy okazało się, że firma […]

Podziel się swoją opinią

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze czytanie oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close