Redrum

Redrum to nie jest  ani olej ani smar. Jest to mieszania obydwu tych składników a produkt finalny to czerwony, bardzo gęsty pseudo olej do smarowania widelców amortyzowanych/damperów. Jest znany z tego, że stosowany zamiast oleju ogranicza wycieki spod uszczelek oraz zapewnia wyjątkowo płynną pracę. Producenci damperów powietrznych zalecają go do smarowania komór powietrznych.

Redrum budzi wiele kontrowersji ze względu na cenę, ja za swój sprzedawany przez harfę jeszcze jako RS Redrum zapłaciłem 120 PLN. Z pobieżnej lektury bike katalogu 2008 wynika, że obecnie RR kosztuje ok 70 PLN, ale nie jest zweryfikowana informacja. Nie żałuje, że go kupiłem ponieważ uważam, że widelec działa na nim wyśmienicie. Ponadto w czasie serwisu pike’a zauważyłem bardzo ciekawą rzecz: kiedy wyjmujemy poszczególne elementy z amora, który jest smarowany olejem to ten po prostu ścieka a RR trzyma się. RR jest dużo bardziej przylegający do elementów niż zwykły olej. Na zdjęciach zamieszczonych poniżej starałem się pokazać jego specyficzną konsystencję, która przywodzi na myśl żel.

UWAGA: Redrum NIE służy jako olej do tłumienia nierówności, on smaruje i chłodzi pracujące elementy ale nie może być używany zamiast oleju do zawieszeń w widelcach gdzie smarowania i tłumienie odbywa się za pomocą tego samego oleju.

Bezkonkurencyjny jeżeli chodzi o smarowania widelca/dampera powietrznego. Uważam, że Redrum to jeden z najlepszych środków jakie kiedykolwiek stosowałem w rowerze.

W oryginale najprawdopodobniej jest to: Torco MPZ® Engine Assembly Lube

„Rockshox Oil- Rockshox repackages and sells Torco RFF oils for their forks. This is a blend of synthetic and mineral oils. The goofball aspect to this is that Rockshox in their infinite wisdom re-grades their product. RS2.5=Torco RFF 5, RS5=Torco RFF 7, RS10=Torco RFF 15, and RS15=Torco RFF 20. Rockshox considers their 5 and 10 weights their stock oils in Boxxer forks. RS5 then has a cSt@40 of 16, and RS10 has a cSt@40 of 33. To make RS5 from Red Line Oil use 28% Extra Light and 72% Light, to make RS10 from Red Line Oil use 93% Medium and 7% Heavy. Rockshox RedRum is just Torco MPZ Assembly Lube with the one difference that the Torco product is 117 cSt@40 and the RS Product is 50 cSt@40. This change was for very cold weather performance. „

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

Avatar photo

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

2 komentarzy do “Redrum”

  1. […] https://endurorider.pl/redrum/ Nadal uważam, że jest to najlepsze smarowidło do dolnych goleni oraz komory powietrznej. W razie konieczności zastępujemy je olejem do zawieszeń. […]

  2. […] od komory powietrznej, spuściłem całe powietrze, wykręciłem rdzeń i wlałem do środka ~6ml https://endurorider.pl/redrum Dzięki temu ograniczamy tarcie wewnętrzne oraz uszczelniamy komorę powietrzną. Wlewanie […]

Podziel się swoją opinią