Shimano FH-M525

Shimano FH-M525 to bardzo popularna piasta, pod kasetę 8/9 sp z mocowaniem tarczy na 6 śrub/centerlock. Piasta działa w klasycznym systemie tzn: konus kulka.

Rozwiązanie stare jak świat, sprawdzone i pozwalające kasować luzy o ile takie się pojawią. Nie jest to droga rzecz a daje odrobinę iluzji z tzw “wyższych grup” Niestety moja piasta okazała się jakimś pechowym egzemplarzem – na kole pojawił się bardzo dziwny luz, który nie dał się skasować. Inspekcja wykazała uszkodzenie elementów widocznych na zdjęciach, które to elementy oczywiście są nie do kupienia w tym kraju i jedynym zestawem naprawczym okazała się cała nowa piasta. Problem polegał na tym, że były święta więc rower uziemiony przez dobre dwa tygodnie. Na zrzucie z ekranu widać podkładkę nr 7 które popękała a do tego próbując wyjąć osłonę kulek pracujących w bębnie piasty w/w osłonę uszkodziłem.

Okazało się, że jest ona  wciskana w bęben i nie bardzo daje się wykręcić ani wyjąć zatem jeżeli nie ma takiej potrzeby to gorąco polecam  zostawić ją w spokoju. Kupno nowej piasty na części to o tyle fajne rozwiązanie, że co by się nie rozsypało to zamieniamy sztukę za sztukę i piasta nadal działa. Niefajność takiego rozwiązania polega na tym, że za dwie 525 i koszty przesyłek można poszukać XT, które nie powinno robić takich dziwnych niespodzianek.

Piasta jest generalnie ok, ale trzeba na nią uważać i sprawdzać czy nie ma jakiegoś dziwnego luzu. Bez wątpienia nie nadaje się do skakania, ale w Enduro daje rade. Przy bardzo intensywnej eksploatacji w górach nie oczekiwałbym zbyt dużej trwałości oraz bezobsługowości. Uszczelnienia są, ale nie można zostawić środka piasty bez regularnego nadzoru.

Manual ogólny: https://www.endurorider.pl/serwis-piasty-tylnej-shimano/

Serwis bębenka: https://endurorider.pl/jak-rozebrac-bebenek-w-piascie-shimano-instrukcja/

Jakość wykonania
Jakość działania
Jakość uszczelnień
Ilość łożysk
Trwałość bębenka
Łatwość serwisu
Współczynnik czadu
Cena
Średnia

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

kamil/Endurorider.pl

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

Podziel się swoją opinią

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze czytanie oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close