Śruby do tarczy hamulcowej Dartmoor to mały, ale bardzo istotny element. Do tej pory uważałem, że muszą być: mocne, starannie zrobione i tanie rzecz jasna. Jednakże jakiś czas temu dotarło do mnie, że mogą być jednocześnie ładne… Mocowanie tarczy hamulcowej w systemie IS jest realizowane za pomocą sześciu śrub. To nadal najpopularniejsze rozwiązanie pomimo tego, że Shimanowski system Centerlock jest obecny na rynku od kilku lat. Ja, oraz wszyscy moim znajomi, nadal pozostajemy wierni temu rozwiązaniu.
Jest to związane głównie z dużym wyborem tanich tarcz hamulcowych oraz faktem, że ten system naprawdę działa i to dobrze. Jeżeli montaż nie odbywa się bezmyślnie z użyciem młotka i przecinaka to nic złego nie ma prawa się stać. Dowiedz się więcej na temat tarcz hamulcowych https://www.endurorider.pl/enduropedia/
Proste rozwiązanie jest skuteczne, ale pod pewnymi warunkami. Śruby muszą być starannie zrobione (gwint oraz gniazdo na klucz) oraz w wykonane z materiału dobrej jakości. Dla mnie oczywistym wyborem jest stal, cięższa od aluminium ale znacznie odporniejsza na ukręcenie. Alu śrubki są ważne dla kogoś kto walczy z wagą a jak wiadomo ja nie jestem gryzigramkiem.
Do czerwonej piasty Novateca https://endurorider.pl/novatec-d042sb/ dobrałem stalowe śruby Dartmoora. Po pierwsze kolor jest ten sam a po drugie są tanie i łatwo dostępne.
Zacznijmy od wagi kompletu na jedno koło:
Teraz czas na aspekt techniczny. Śruby są stalowe, anodowane na czerwono a żeby je dokręcić trzeba mieć klucz Torx 25. Biała maź jaką widać na zdjęciu to środek zapobiegający zapiekaniu się. Jest to malutki, ale niezmiernie ważny detal. Stalowa śruba zapieczona w aluminiowej piaście potrafi być strasznie ciężka do wykręcenia. Właśnie z tego powodu zrezygnowano z mocowania na klasyczny imbus i zastąpiono je Torxem, który jest w stanie przenieść znacznie wyższy moment. Ponadto samo gniazdo jest dużo niższe i nie ociera o żaden z elementów ramy co niestety zdarzało się przy nie dedykowanych imbusowych śrubach. Wszystkie te zabiegi wynikają stąd, że układ hamulcowy w rowerze potrafi osiągać naprawdę konkretne temperatury a odbiornikiem i rozpraszaczem wygenerowanego ciepła jest tarcza, która nagrzewa wszystko z czym ma styczność. Pomimo tego, że używam dysków o średnicy 203mm to nie raz i nie dwa układ był tak rozgrzany, że nie mogłem dotknąć zacisku hamulcowego.
Tak wyglądają stalowe Dartomoory
Muszę się przyznać, że wygląda to znacznie lepiej niż się spodziewałem. Ten mały akcent kolorystyczny naprawdę dodaje uroku a jednocześnie nie kwalifikuje się do agro-tuningu.
Najlepsze jest to, że przede wszystkim są to bardzo dobre, pełnowartościowe śruby do tarczy hamulcowej, które przy okazji są ładne. No i ta cena :)
Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera
Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.