Univega RAM 930

Univega RAM 930

Univega RAM 930 to było rozwiązanie na skatowaną ramę nr 2. Wróciłem z wakacji i stanąłem przed problemem skąd wziąć fundusze na ramę i jaką ramę kupić. Z racji tego, że wiedziałem iż nie jadę już w góry podszedłem do sprawy raczej luźno i nie przejmowałem się. Nagle, jak grom z jasnego nieba, patrzę na aukcje a tam wisi sobie śliczna Univega RAM 930 i to fabrycznie nowa!

Niebiesko szara, w cenie na którą mogłem sobie pozwolić. Jedyny niepokój budził rozmiar, koło 18″ co dla kogoś kto ma niecały 190 cm było za mało.

Nie miałem jednak czasu na zastanawianie się: była ostatnia sztuka czyli wóz albo przewóz. W pewnej chwili myślałem, że jest po jabłkach ale udało się. Do ramy kupiłem od razu nówkę dampera RST 22 oraz stery, sztycę etc. Jak na złość rama była bez haka przerzutki i dopiero Univega Niemcy była mi w stanie pomóc. Dostałem 2 nowe haki za darmo! Wystarczył jeden e-mail ze zdjęciami. List przyszedł następnego dnia po wysłaniu :) Miejmy nadzieję, że dożyjemy kiedyś takiej obsługi w Polsce.

Co z tego wyszło widać poniżej. Niestety rama była za mała (krótka) i nie byłem w stanie na niej jeździć :( Przejechałem się dwa razy do Kampinosu i stało się jasne, ze nie dam rady więcej no chyba że znieczulę sobie kręgosłup… mocno rozczarowany podjąłem decyzję o sprzedaży.

Był to naprawdę zwarty fajny rower ale górna rura była tak krótka, że nie dało się tego niczym skompensować. Ciekawostką jest to, że na ramie z rocznika ok 2003 w rozmiarze 18″ nie dałem rady, ale za to na obecnej Meridzie i Poisonie w tym samym rozmiarze jeżdżę bez problemu co dobitnie świadczy o tym, że nie można się sugerować wysokością ramy a długością górnej rury.

Jazda:

Rower był zwarty i bardzo poręczny. Wahacz nie wykazywał tendencji do ruszania się na boki. Rama sztywna. Zawieszenie pracowało ok, jednakże z wyraźną tendencją do pompowania. Test w górach wykazałby, że usztywnia się podczas hamowania.

Wady:

Jednozawiasowy system zawieszenia, zbyt krótka górna rura, duże przełożenie w ramie, krótki damper, brak możliwości założenia dłuższego dampera, przy szerokiej obręczy i dużej oponie robi się ciasno.

Jakość materiału
Jakość wykonania
Praca zawieszenia
Sztywność wahacza
Miejsce na oponę
Współczynnik czadu
Cena
Average

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

Avatar photo

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

Podziel się swoją opinią