WTB 4 Front Clamp On

WTB 4 Front Clamp On czyli chwyty inaczej. Ciężko tutaj o oryginalność, ale nie wszyscy producenci podzielają okrągły punkt widzenia. Gripy (chwyty kierownicy lub rączki) to tak oczywisty komponent, że na co dzień o nim nie myślimy o ile nie wystąpią jakieś komplikacje. Wzory są różne, ale dominuje przekrój klasyczny, czyli okrągły, więc kiedy po raz pierwszy zobaczyłem WTB 4 Front Clamp On to byłem zdrowo zaciekawiony pomysłem na wersję kwadratową. Przez chwilę zastanawiałem się o co chodzi, ale doszedłem do wniosku że w tym szaleństwie jest metoda. Jeżeli zaciśniesz dłoń tak jak na kierownicy to palce układają się w kształt zbliżony do kwadratowego. Nie? To sprawdź w tej chwili. Jest kwadrat? Jest :) Byłem tak zafascynowany, że kupiłem od razu dwa komplety jeden do HT a drugi do FS. 

WTB 4 Front Clamp On

WTB 4 Front Clamp On Klasycznie coś dla gryzigramków czyli waga całości.

Rączki tego typu są zasadniczo zbudowane w taki sam sposób: na twardy rdzeń jest naciągnięta guma, którą trzymamy w czasie jazdy. Oczywiście istnieją różne wariacje, ale pewne kwestie pozostają be zmian.

WTB są długie na 145 mm a producent określa je jako średnio twarde. Jedno i drugie to prawda. Od siebie dodam, że 4 Fronty są bardzo trwałe i ścierają się naprawdę wolno. To co widzicie na zdjęciach wystąpiło po kilku LATACH jazdy. Dopiero teraz wzór zaczyna się zacierać. W komplecie są plastikowe korki więc nie pakujemy gleby do kierownicy za każdym razem gdy położymy rower na boku.WTB 4 Front Clamp On Mocowanie do kierownicy odbywa się poprzez dwie obejmy. WTB 4 Front Clamp On Zapobiegliwy producent umieścił podpowiedź który koniec montujemy do środka roweru.  O zaletach mocowania na śruby można pisać bez końca, ale przypomnę jedną fundamentalną cechę tego rozwiązania: błyskawiczny i bezstresowy montaż/demontaż gripów w każdej sytuacji.

Niestety w WTB przedobrzyli dwie kwestie. Po pierwsze zaciskanie obejm wymaga dwóch kluczy ponieważ system działa na zasadzie śrub, które wkręcają się w siebie. W innych wariantach jest po prostu jedna śruba i gniazdo, ale tutaj bywa koniecznie trzymanie jednym kluczem i kręcenie drugim. Kolejna rzecz to zbyt duża szerokość samych obejm, ewidentnie są one za duże w stosunku do realnych potrzeb. Przewymiarowanie mocowań gwarantuje, że prawidłowo założone 4 Fronty nigdy się nie obrócą na kierownicy.WTB 4 Front Clamp OnŚrednio twarda guma sprawdza się w znakomitej większości sytuacji. Na co dzień jeżdżę w rękawiczkach, ale specjalnie sprawdzałem kwestię komfortu gołymi dłońmi i uważam, że jest ok. Czasami chciałbym żeby było trochę bardziej miękko, ale w całokształcie myślę, że nie jest źle i można uznać wypust WTB za przyjazny dla użyszkodnika.

4 Fronty nie są pozbawione wad. Po pierwsze specyficzny kształt wymusza ekstremalnie dokładne dopasowanie do dłoni co znaczy dokładnie tyle, że trzeba wielokrotnie obracać gripy aż do chwili znalezienia optymalnego położenia i możecie mi wierzyć na słowo, że to nie jest takie proste. Źle ustawione sprawiają, że komfort trzymania kierownicy praktycznie przestaje istnieć i jazda jest bardzo nieprzyjemna.  Dla mnie jest to denerwujące do tego stopnia, że potrafiłem wprowadzać poprawki na szlaku w Górach aby nic nie zakłóciło mojej radości z Beskidzkiego Enduro. WTB 4 Front Clamp On

WTB 4 Front Clamp OnDruga cholernie denerwująca rzecz to fakt, że w czasie jazdy w porządnym deszczu woda dostaje się pomiędzy rdzeń a gumę co owocuje tym, że wierzch gripa zaczyna się obracać choć całość jest nadal nieruchoma na kierownicy. Osobiście bardzo tego nie lubię i cały czas działa mi to na nerwy pomimo tego, że tak naprawdę nie dzieje się nic złego.

WTB 4 Front to ciekawa propozycja, która ukazuje nieco inne podejście do tematu chwytów rowerowych.  Pomysł jest naprawdę fajny i uważam, że ma sens ale nie sposób pominąć tego, że znalezienie optymalnego ustawienia nie jest kwestią jednego dnia jazdy. Analogicznie z obejmami, one po prostu nie muszą być tak duże. Irytującą cechą jest dostawanie się wody pomiędzy rdzeń a chwyt, ale to nie wpływa na bezpieczeństwo użytkowania.

Na plus należy zaznaczyć ponadprzeciętną trwałość.

Jakość materiału
Jakość wykonania
Miękkość mieszanki
Ergonomia chwytu
Trwałość
Współczynnik czadu
Cena
Średnia

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

kamil/Endurorider.pl

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

Podziel się swoją opinią

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze czytanie oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close