X-fusion Vector PVA

X-fusion Vector PVA czyli twór popularnej firmy, która była znana z tego że sprzedaje stare modele foxa ze swoją naklejką i kosmetycznymi zmianami jako “nowe”. Vector był razem z Poisonem. Jest to stary fox vanilla r z dołożoną regulacją kompresji i nieco zmienionym zbiornikiem na powietrze. Damper pracuje w układzie olej-sprężyna-powietrze. Oczywiście osławiony extreme-shop sprzedawał go jak “w pełni rozbieralny do serwisu” ale jak co do czego przyszło to nabrali wody w usta i odsyłali w próżnię.

Producent nie ma w zwyczaju odpisywać na mejle ani zamieszczać w sieci instrukcji serwisowych. Jedyny punkt zaczepiania to serwis w Niemczech, ale jakakolwiek rozmowa z nimi zaczyna się od “proszę przysłać do nas damper a my go przeserwisujemy”. W tej chwili wiem jak samemu rozebrać i wyserwisować Vectora, ale dojście do tej wiedzy to była droga przez mękę. Dla smaku powiem, że zbiornik pompuje się igłą taką do piłek… damper z 2006 roku gdzie ktoś zapomniał wkręcić zawór samochodowy… zdaje się, że projekt był finalizowany podczas jakiegoś meczu piłkarskiego a zwiędła piłka była inspiracją dla konstruktora… Damper działa bardzo dobrze. Zarówno tłumienie kompresji jak i odbicia znacząco wpływa na odczucia z jazdy i charakterystykę pracy zawieszenia. Niebieskim pokrętłem można zablokować uginanie się dampera jednakże nie posiada on systemu, który uaktywnia shocka w czasie uderzenia i jazda na pełnej blokadzie skończy się uszkodzeniem dampera. Brakuje mi też manetki montowanej na kierownicę, którą można by regulować kompresję, ale to nie ta klasa damperów…

Jestem naprawdę zadowolony z vectora a od kiedy wiem jak go serwisować to jestem zupełnie szczęśliwy. Oczywiście kupno jakichkolwiek części mechanicznych to marzenie ściętej głowy więc nie myślę o nim jako o dożywotnim damperze dla mnie. Cieszę się jego dobrą pracą dopóki funkcjonuje i jest sprawny.

Bardzo dobry damper sprężynowy, który naprawdę działa.

Jakość wykonania
Sztywność (widelce)
Ilość regulacji
Wydajność tłumienia
Skok
Łatwość ustawienia
Łatwość serwisowania
Współczynnik czadu
Cena
Średnia

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

kamil/Endurorider.pl

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

Podziel się swoją opinią

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze czytanie oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close