Jesteś tutaj

Serwis

Serwis

Serwis to dział, w którym znajdziesz instrukcje serwisowe. Wszystkie czynności są opisane krok po kroku i bogato ilustrowane zdjęciami tak aby każda osoba, która chce sama naprawić/wyregulować swój rower, była w stanie to zrobić. Niektóre tematy są proste, niektóre trudne ale wszystkie sam przerobiłem i wiem że są wykonalne w domowych warunkach.

Jeżeli coś Ci nie wyszło to się nie przejmuj. Nawet sobie nie wyobrażasz ile rzeczy ja napsułem w trakcie nauki ;)

Przed robotą

Zanim weźmiesz się do pracy przeczytaj całość przynajmniej dwa razy i zastanów się czy wszystko jest jasne i masz odpowiednie narzędzia.

Pamiętaj: nie biorę żadnej odpowiedzialności za skutki błędnego przeprowadzenia opisanych czynności, które prowadzą do uszkodzeń takich jak np: zniszczenie połączeń gwintowych spowodowane użyciem zbyt dużej siły czy zarysowania elementów komory powietrznej w amortyzatorze/damperze.

Jeżeli podkreślam, że pewne czynności należy wykonywać za pomocą dedykowanych narzędzi to nie robię tego bez powodu.

Bezpieczeństwo i higiena pracy

Podczas działań serwisowych należy być szczególnie ostrożnym, zakładać okulary i rękawice ochronnych oraz używać narzędzi dobrej jakości, które nie spowodują uszkodzenia poszczególnych części. Zalecam stosowanie smarów, olejów oraz innych środków chemicznych od sprawdzonych producentów.

Płyny hamulcowe

Płyn mineralny i syntetyczny DOT 4/5.1 nie są zamiennikami!

Płyny hamulcowe DOT 3, 4 i 5.1 są w pełni mieszalne z innymi płynami należącymi do jednej i tej samej kategorii, gdyż normy DOT obejmują próbę zgodności. Jednak mieszanie płynu hamulcowego o wysokiej temperaturze wrzenia z płynem o niskiej temperaturze wrzenia może skutkować obniżeniem właściwości i osiągów w stosunku do wyższej jakości płynu hamulcowego.

Spis instrukcji serwisowych

Na górze prawej kolumny strony znajdują się wszystkie opublikowane wpisy podzielone na Kategorie. Menu rozwija się dzięki czemu można łatwo dotrzeć do interesujących nas tematów. Jeżeli jesteś tutaj po raz pierwszy to warto przeczytać https://www.endurorider.pl/enduropedia/

UWAGA: OBNIŻANIE SKOKU WIDELCA WE WŁASNYM ZAKRESIE POWODUJE UTRATĘ GWARANCJI PRODUCENTA! NIGDY ALE TO PRZENIGDY NIE UDERZAMY MŁOTKIEM ANI ŻADNYM NARZĘDZIEM W PODKOWĘ (BOOSTER) PONIEWAŻ JEST TO ODLEW MAGNEZOWY/ALUMINIOWY I POWSTANĄ MIKROPĘKNIĘCIA CO MOZE DOPROWADZIĆ DO NIEODWRACALNEGO USZKODZENIA ELEMENTU!

REGULACJA TWARDOŚCI (UGIĘCIA WSTĘPNEGO) BEZWZGLĘDNIE MUSI BYĆ ROZKRĘCONA NA USTAWIENIE NAJBARDZIEJ MIĘKKIE PRZED DEMONTAŻEM SPRĘŻYN ORAZ TŁUMIKA.

Zanim zdecydujesz się na taką operację u siebie przeczytaj tę instrukcję 10 razy i zastanów się czy wszystko jest jasne. Każdy widelec, którego budowa jest bliźniacza do Duro może być obniżony w ten sam sposób jednak diametralne zmiany wartości skoku wymagają cięcia sprężyny. Widelec obniża się o tyle o ile jest zmiejszony skok.