Serwis to dział, w którym znajdziesz instrukcje serwisowe. Wszystkie czynności są opisane krok po kroku i bogato ilustrowane zdjęciami tak aby każda osoba, która chce sama naprawić/wyregulować swój rower, była w stanie to zrobić. Niektóre tematy są proste, niektóre trudne ale wszystkie sam przerobiłem i wiem że są wykonalne w domowych warunkach.
Jeżeli coś Ci nie wyszło to się nie przejmuj. Nawet sobie nie wyobrażasz ile rzeczy ja napsułem w trakcie nauki ;)
Przed robotą
Zanim weźmiesz się do pracy przeczytaj całość przynajmniej dwa razy i zastanów się czy wszystko jest jasne i masz odpowiednie narzędzia.
Pamiętaj: nie biorę żadnej odpowiedzialności za skutki błędnego przeprowadzenia opisanych czynności, które prowadzą do uszkodzeń takich jak np: zniszczenie połączeń gwintowych spowodowane użyciem zbyt dużej siły czy zarysowania elementów komory powietrznej w amortyzatorze/damperze.
Jeżeli podkreślam, że pewne czynności należy wykonywać za pomocą dedykowanych narzędzi to nie robię tego bez powodu.
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Podczas działań serwisowych należy być szczególnie ostrożnym, zakładać okulary i rękawice ochronnych oraz używać narzędzi dobrej jakości, które nie spowodują uszkodzenia poszczególnych części. Zalecam stosowanie smarów, olejów oraz innych środków chemicznych od sprawdzonych producentów.
Płyny hamulcowe
Płyn mineralny i syntetyczny DOT 4/5.1 nie są zamiennikami!
Płyny hamulcowe DOT 3, 4 i 5.1 są w pełni mieszalne z innymi płynami należącymi do jednej i tej samej kategorii, gdyż normy DOT obejmują próbę zgodności. Jednak mieszanie płynu hamulcowego o wysokiej temperaturze wrzenia z płynem o niskiej temperaturze wrzenia może skutkować obniżeniem właściwości i osiągów w stosunku do wyższej jakości płynu hamulcowego.
Spis instrukcji serwisowych
Jeżeli jesteś tutaj po raz pierwszy to warto przeczytać https://www.endurorider.pl/enduropedia/
Poniżej znajduje się odnośnik do instrukcji serwisowych
https://www.endurorider.pl/category/instrukcje-naprawy-roweru/