Jaki będzie rowerowy 2023 rok?

No właśnie jaki będzie? 9 na 10 osób, które znam wychodzi z 2022 jak po porządnej glebie na kamieniach, ale nadal mamy siłę żeby kopać choć nie jest łatwo.

Według mnie Enduro MTB sprzętowo jest rozwinięte do takiego poziomu, że nie będzie żadnych przełomów. Nadal patrzymy w stronę skrzyni biegów, ale rzeczywiste upowszechnienie ciągle nie nadchodzi i szczerze mówiąc nie wygląda na to żeby to się miało stać w najbliższym czasie. Ciekawym pomysłem jest https://lalbikes.com/supre-bikes/nicolai-nucleon-16/, ale ponownie pojawia się kwestia kosztów, które na chwile obecną są zaporowe dla znakomitej większości ludzi. Jeżeli taka wersja napędu trafi do autentycznie masowej produkcji to może coś z tego będzie.

Dostępność rowerów popularnych

Jeżeli będzie lepiej to tylko trochę i nadal jesteśmy bardzo daleko od „normalnie” zarówno pod względem ceny jak i fizycznej dostępności w sklepach. Naprawdę dostaję od Was bardzo dużo zapytań co kupić etc. i odpowiedź jest zazwyczaj taka sama: kup to co będziesz w stanie znaleźć. W 2022 kupowaliśmy kilka rowerów i zawsze był te same problemy oraz konieczność dołożenia pieniędzy żeby ten rower się do czegokolwiek nadawał a nie był fabrycznie nowym śmietnikiem. Od czasu wybuchu pandemii rower poniżej 2000 PLN jest naprawdę przeciętny lub bardzo przeciętny osprzętowo i jak dla mnie to nie jest normalna sytuacja.

Profesjonalne serwisy rowerowe wymrą?

Coraz częściej widać tendencję do tego, że producenci idą w stronę własnej sieci sklepów „firmowych” Żeby mieć co sprzedawać traktują coraz gorzej sklepy współpracujące, które nadal mają ich logo oraz błogosławieństwo tylko, że już bez rowerów. Znam sytuację kiedy na wystawie stały rowery klientów do/po serwisie bo nie było czego postawić.

Niestety takie zagrywki powodują, że prawdziwe sklepy rowerowe z własnym profesjonalnym serwisem mają coraz ciężej i obawiam się, że wiele z nich po prostu zniknie. Ja ze swojej strony zachęcam żebyś poszli do serwisu TERAZ w zimę bez czekania na wiosnę. Przy przypominam, że moja doświadczenia z „serwisem” w markecie sportowym są negatywne i zdecydowanie odradzam korzystanie z ich usług. Tak, być może są tam chlubne wyjątki, ale w całokształcie wygląda to do dupy.

Rower na zamówienie

Kiedyś powiedziałem, że koniec końców wszyscy skończmy na rowerach robionych na zamówienie i koniec 2022 roku był dla mnie pod tym względem przełomowy.

Tak, perspektywa ramy robionej na zamówienie stała się realna jak nigdy wcześniej. I do tego robionej w Polska. Tak, w Polska! Generalnie staram się znać wszystkich, którzy robią ramy, ale okazało się że jedna osoba mi uciekła, ale na szczęście trafiłem na jego produkcję i… wiedziałem, że coś jest na rzeczy. Skontaktowałem się, porządnie pogadaliśmy i sprawa jest mocno rozwojowa. Póki co nie piszę nic więcej bo od chwili kiedy covid się zaczął to dostałem tak w dupę, że teraz nic nie mówię na głos żeby nie zapeszać więc nie gniewajcie się rzucam tylko ogólnikami.

Zabawne jest to, że jeżeli będę chciał się pozbyć Authora Patriota to mogę go swobodnie wystawić jako egzemplarz kolekcjonerski pomimo tego, że rower jest z 2016 roku.

Nie, nic mu nie dolega ale bez cienia wątpliwości to jest mój najmniej używany rower ze wszystkich, które do tej pory miałem. Tylko będę go musiał umyć :)

Aliexpress

Na mojej liście rzeczy na 2023 są chińskie napędy. Mam parę typów i liczę na to, że w tym roku będę miał okazję się nimi porządnie zająć. Tutaj zastanawiałem się nad cenami https://www.endurorider.pl/aliexpress/ i mam wrażenie, że czas kiedy od razu szło się na ali bez patrzenia na alleprowizję się skończył. Aktualnie warto sprawdzić obydwie platformy bo można się zdziwić.

Będzie w końcu więcej treści na Endurorider.pl?

Bardzo bym chciał żeby znowu było normalnie i żebym mógł publikować nowe treści dużo, dużo duuuużo częściej niż dotychczas, ale mamy taką a nie inną rzeczywistość która przez ostatnie dwa lata przeciorała mnie tak jak nigdy wcześniej. Niestety świat nie rowerowy jest nadrzędny i jak się coś ********li to od razu wpływa to na moje możliwości zajmowania się Enduro MTB.

Ze swojej strony postaram się żeby nadrobić wszystkie zaległości i więcej publikować, ale gdyby były jakieś przestoje to z góry przepraszam i zapewniam, że strona nadal będzie działać ;)

Życzenia na 2023 rok

Życzę Wam wszystkim żebyście w 2023 roku

  • jeździli na tym co Wam naprawdę pasuje
  • kupowali części za normalne pieniądze i bez problemów z dostępnością
  • spędzali tyle czasu na powietrzu ile tylko się da
  • żeby świat się uspokoił
  • ostatnie, ale nie najmniej ważne: stawiajcie czynny opór marketingowemu bełkotowi

Do zobaczenia w Górach! :)

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

Avatar photo

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

4 komentarzy do “Jaki będzie rowerowy 2023 rok?”

  1. Nie podzielam obserwacji Tomka, kupuje ostatnio sporo w Niemczech (bo w Polsce ceny wyzsze i braki), ale to nie oznacza, ze jest wszystko w porzadku. Wiele podstawowych rzeczy od dlugiego czasu jest niedostepna. Przy wiekszych zakupach dochodzi problem rozbijania zamowien, bo nie da sie skompletowac calosci w jednym.

    Co do zalecen chodzenia do serwisu, wole nauczyc sie sam, ale jestem natomiast ciekawy jak szybko beda wymieraly sklepy ze wzgledu na handel internetowy. Bylem zmuszony do przegladu oferty w tym roku i na miejscu jest niesamowity badziew do kupienia, oczywiscie ktos to kupuje, ale biorac pod uwage zwyzkujace ceny jak dlugo to pociagnie?

    Moze w ciagu dwoch lat okazac sie, ze na rowerowej mapie Polski sa cale polacie bez sklepow, bez serwisow. No coz i ja dolozylem sie do tego stanu rzeczy, bo od wielu lat nic w sklepie stacjonarnym nie kupilem (brak towaru).

    No i jeszcze zabawny zbieg okolicznosci, u mnie takze rower na miare jest wlasnie w toku :-D Ale tez w sumie nic nie mowie, zeby nie zapeszyc :-)

    Jak najlepszych rowerowych przygow w 2023!

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Też mam wrażenie, że nadal NIE jest w porządku zarówno z asortymentem no i na pewno z cenami :/

      Samodzielny serwis jest super, ale naprawdę jest (bardzo) dużo ludzi, którzy nie potrafią oraz autentycznie nie powinni samodzielnie serwisować roweru i w takim przypadku są niejako skazani na wizytę w serwisie. Problemem są patoserwisy, które kasują jak za zboże a robią straszną manianę i takie te powinny w pierwszej kolejności zniknąć.

      Zaopatrzenie stacjonarne zazwyczaj jest gorsze od tego z sieci i są to podstawowe rzeczy pierwszej potrzeby więc tutaj nie ma zaskoczenia. Laicy się nie znają oraz nie orientują w cenach więc przepłacają. Czy taki model biznesowy jest rozwojowy? Na pewno nie, ale próbować im nikt nie zabroni.

      Życzyłbym sobie żeby zostały same porządne serwisy, które wiedzą co robią.

      Od czasu covida autentycznie mi się zabobon wykształcił i teraz jak cokolwiek dużego się kroi to się boję o tym mówić :|

      Tobie też samy miłych rowerowych chwil w 2023 roku :)

  2. Tomek

    Nie wiem jak w Polsce ale poza nią dostępność czegokolwiek jest zupełnie bezproblemowa, już od długiego czasu. Ceny zeszły do poziomu praktycznie przed pandemią.
    Nie sądzę żeby rynek zdominowały sklepy firmowe. Zrobią to być może najwięksi ale pozostałe firmy raczej pozostaną przy możliwości sprzedaży możliwie wielu odbiorcom.
    Spodziewam się raczej próby rozwinięcia handlu online- a to dotknęłoby wszystkich, bez względu na ofertę.
    Już obecnie niektórzy rezygnują z handlu na rzecz usług serwisowych.

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Doprecyzuję, że głównie miałem na myśli dostępność całych rowerów i w Polska nadal mam wrażenie, że jest z tym bardzo różnie i nie jest dobrze. Powiedz mi proszę gdzie, w którym kraju, masz ceny sprzed pandemii i na co dokładnie?

      W Polsce rynek głównych graczy jest dosyć mały i jest dosłownie kilka firm, które są mocno rozpoznawalne a reszta to margines. Handel on-line na pewno, ale w przypadku całego rower to nie do końca tak działa bo znakomita większość ludzi po prostu musi się przymierzyć przed kupnem.

      Według mojej oceny w Polsce to działa tak, że jak kupujesz rower qwert to na serwis idziesz do salonu qwert i tyle. Przeciętny rowerzysta nie ma pojęcia w temacie więc nie rozróżni pseudo przeglądu od tego co robi prawdziwy serwis rowerowy. Z tego co widzę to idzie bardzo ciężki czas dla niezależnych serwisów rowerów popularnych. Specjaliści od zawieszeń mają swoją stałą klientelę zaawansowanych klientów, którzy zgłaszają się do nich po bardzo konkretne usługi.

Podziel się swoją opinią