Gdybania na 2024 rok

Moi drodzy wszystkiego normalnego oraz spokoju w 2024 roku dla Was!

Idź do serwisu. TERAZ.

Zaczynamy od tego co jest naprawdę ważne czyli od wszelkich dużych serwisów. TERAZ JEST NA TO CZAS! Nie czekajcie do wiosny! Przypominam, że prawdziwe serwisy rowerowe mają w zimę znacznie więcej czasu na to żeby Was sprawnie obsłużyć i docenią to, że dajecie im zarobić przez cały rok a nie tylko w czasie pospolitego ruszenia wiosennego. Tłumaczyłem już wcześniej dlaczego https://www.endurorider.pl/patologiczne-serwisy-rowerowe-to-twoja-wina/ i tutaj nadal nic się nie zmieniło. Przy okazji: ostatnio wyświetliła mi się reklama pewnego serwisu znanej marki i „duży” przegląd (cokolwiek ma to znaczyć) zaczyna się od 850 PLN. OSIEMSET PIĘĆDZIESIĄT ZŁOTYCH plus wszystkie części. Teraz w zimę, zatem strach pomyśleć co będzie na wiosnę.

Co dalej z cenami?

Czas pandemii był dla producentów bardzo dobry ponieważ sprzedawało się wszystko jak leci i to do tego stopnia, że niejednokrotnie po prostu brakowało rowerów. Teraz sytuacja się odwróciła i skończyło się rumakowanie, ale to wcale nie znaczy że będzie taniej. Osobiście mam wrażenie, że korekta o ile w ogóle nastąpi będzie symboliczna w kwestii obniżenia cen. Być może poprawi się dostępność rozmiarów. Oczywiście musimy być czujni bo nagminną praktyką jest zawyżanie cen detalicznych a potem robienie „promocji”. Ktoś nie zorientowany jest zachwycony a tak naprawdę nadal przepłaca w stosunku do tego co tak naprawdę dostaje. Smutna prawda jest taka, że dostajemy dużo mniej roweru teraz niż kilka lat temu a dobre geometrie są nadal zarezerwowane dla droższych modeli.

Kolejna kwestia to rosnące ceny usług. Z tego co widzę to w 2024 będzie tylko gorzej. W tym miejscu nawiązuję do tego co napisałem powyżej czyli: idź do serwisu teraz a nie na wiosnę chociażby dlatego, że teraz powinno być nieco taniej niż na wiosnę. Pisałem o tym wielokrotnie i powtórzę jeszcze raz: za dobrą pracę należy się godziwa zapłata więc jeżeli wszystko jest zrobione zgodnie ze sztuką to płacę bez gadania. Niestety coraz częściej jest tak, że płaci się jak za zboże a jest zrobione na odpierdol. Nie toleruję takich sytuacji i dlatego uważam, że powinno się wspierać prawdziwe serwisy rowerowe. Tutaj kolejna uwaga: nie polegajcie za bardzo na opiniach google bo często gęsto są fałszywe oraz pisane przez ludzi, którzy ledwo (albo wcale) orientują się w temacie. Stara dobra poczta pantoflowa jest znacznie bezpieczniejszym źródłem informacji.

Ali express vs Allegro

W mojej ocenie rok 2024 będzie należał do Ali jeżeli chodzi o komponenty rowerowe. Walka z naszym rodzimym serwisem była wyjątkowo ciekawa na przestrzeni ostatnich dwóch lat, jednak aktualnie Majfrendy wygrywają praktycznie w każdej kategorii poza oponami. Bardzo dobrym trendem wśród sprzedających jest to, że nauczyli się podawać geometrię ram. No ***** w końcu się łaskawcy obudzili! Do tego możesz nadal kupić 26/27’5 albo 29″ i to jest super bo nie każdy musi/chce jeździć na największych kołach. Same ramy to masówka jednak całkiem sympatyczna. Piszę o tym w kontekście Meridy, której rama trzyma się dzielnie, ale po tylu latach i tysiącach km gdzieś z tyłu głowy pojawia się pytanie: ile ona jeszcze wytrzyma?

Skoro już o Juliecie wspomniałem to wrzucam dwa zdjęcia poglądowe na 2024.

Napęd L-Twoo A7 10sp jeździ i niebawem postaram się opisać dokładnie całą grupę, ale wstrzymuje się żeby dobić jeszcze więcej przebiegu. Błotniki z kompletu przód/środek/tył też są bardzo przyjemne i pomagają być mokrym trochę później :)

Prone 2022 też jest po istotnej modernizacji ponieważ pozbyliśmy się korby „na kwadrat”

Nie, nie poległa w dramatycznych okolicznościach natomiast zawsze pozbywam się tego typu rozwiązania przy pierwszej nadarzającej się okazji. W jej miejsce wjechała korba w stylu HT2 plus owalne koło łańcuchowe 32 zęby w miejsce fabrycznych 30. Stalowa oś o średnicy 24mm to według mnie optymalne rozwiązanie ponieważ całość jest bardzo sztywna oraz żywotna. Wymiana łożysk jest prosta https://www.endurorider.pl/jak-wymienic-lozyska-suporcie-hollowtech-2-instrukcja/ Wystarczy pół godziny i wszystko znowu działa jak nowe.

Gadżety i drobne graty

Mam sporo nowych w/w z ali tylko muszę się zebrać żeby je opisać. Jednak zanim to nastąpi to mam jedną poradę w temacie: sprawdzajcie regularnie aplikację i czatujcie na promocję bo można naprawdę wyrwać coś fajnego za dobrą kasę np taką prasę poniżej 60 PLN :D

Czyli jaki w końcu będzie ten 2024?

Mam wrażenie, że będzie nieco lepszy ale nadal trzeba być czujnym i mieć oczy dookoła głowy. Nie planuję żadnych zakupów gotowych rowerów ani ram ponieważ jestem zdecydowany na wersję 100% na zamówienie od podstaw. Przed natychmiastową realizacją wstrzymuje mnie wyłącznie zdrowy rozsądek, który każe mi jeszcze poczekać z uwagi na inne nie rowerowe tematy. Naprawdę już się nie mogę doczekać ramy robionej idealnie pod siebie, bez żadnych irytujących niedoróbek i głupot, których wcale nie chcę mieć a do tego idealnie zgodnej z moją specyfikacją pod konkretne graty.

A jakie są Twoje odczucia i plany na nadchodzący rok? Dajcie znać w komentarzach :)

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

Avatar photo

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

Podziel się swoją opinią