Author kończy produkcję modelu Patriot

Author Patriot Evo

Dzisiaj mam smutną wiadomość: Author kończy produkcję udanego modelu Patriot i wedle informacji od producenta rok 2019 jest ostatnim kiedy można go kupić.

Z mojego punktu widzenia jest to bardzo dziwna decyzja ponieważ Patriot to naprawdę dobra konstrukcja, z bardzo dobrym czterozawiasowym systemem zawieszenia. Prawdę mówiąc nie wiem dlaczego zdecydowali się na ten krok i jedyne co przychodzi mi do głowy to usilne parcie na koła 29″ bez względu na to jak bardzo ich nie chcemy.

Tak wiem, że test mojego Authora powinien był już dawno się ukazać i po raz kolejny przepraszam za tę i inne haniebne obsuwy, ale mam nadzieje, że niedługo wytłumaczę Wam skąd jest taki stan rzeczy.

W wielkim skrócie: jeżeli ktoś myśli o takim rowerze i wie gdzie są ostatnie sztuki z 2018 roku to proponuję się zebrać i nie czekać. Niestety w tej chwili Patriot jest wyłącznie dostępny w wersji team, która jest bardzo droga z uwagi na obwieszenie jej foxem etc.

Konstrukcja nie jest idealna pod każdym względem, ale jest naprawdę udana i można z nią żyć na co dzień bez większych problemów.

Szkoda.

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

Avatar photo

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

24 komentarzy do “Author kończy produkcję modelu Patriot”

  1. Tomek

    Czesc, czy wymeniales.może łozyska w swoim patriot evo? Masz moze listę łozysk jakie sa w tej ramie?

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Hejka, nie nie wymieniałem. Zdejmij dekle i sprawdź co jest napisane z boku na uszczelce. Łożyska to prawdziwe Enduro więc na pewno coś z ich palety ;)

  2. Leśny

    Powiem tak – Author zamiast promować ten świetny model roweru strzela sobie kolano. Nie ma rowerów doskonałych. Albo jakieś „zgniłe kompromisy”, albo innowacje z dupy. A patriot nie jest bezkompromisowy ani bez wad – ale jest najbardziej chyba zrównoważonym rowerem mtb (teraz mówi się ENDURO) Jestem szczęśliwym posiadaczem wersji evo team i …. nie rozumiałem i nie ruzemiem takiej polityki. Przecież trzeba to było cisnąć marketingowo na maxa. Najtańsza opcja zasypać blogerów rowerami, niech jeżdżą i niech klaszczą. Reklama trafiająca wprost do odbiorcy. Ale nieee …. No zobaczymy. Może zrobią nowy wypust, nowa geometria. Może 2 rozmiary kół… pozostaje mieć nadzieję że nie spieprzą tego co było, bo jak wiadomo lepsze wrogiem dobrego.

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Przez to, że mój test się odwlekł w czasie to ich decyzja o zabiciu tej linii rzuciła zupełnie inne światło na całą sprawę. Początkowo kompletnie tego nie rozumiałem, ale teraz zaczynam mieć pewne podejrzenia dlaczego „dystrybutor” tej marki w ogóle nie promował Patriota i początkowo jego cena była kompletnie z dupy do tego stopnia, że nikt o zdrowych zmysłach nie pokusiłby się o kupno tego roweru. Muszę podrążyć temat głębiej a swoimi przemyśleniami podzielę się w publikacji.

      W pełni zgadzam się z Twoją opinią o tym, że jest (była :( ) to bardzo zrównoważona propozycja i naprawdę fajnie skomponowany osprzęt do tego żeby po wyjęciu roweru z pudła od razu walić w Góry jak w dym. Czy Patriot będzie czymś zastąpiony? W tej chwili wydaje mi się, że nieśmiertelne hasło „jedzmy gówno! Miliony much nie mogą się mylić!” stało się motywem przewodnim do tego aby zabić fulla na 27,5″ a w jego miejsce wcisnąć coś na 29″. Byłoby mi bardzo miło gdyby moje przewidywania obróciły się w gówno, ale to dopiero czas pokaże…

      1. Krzysztof Sikorski

        Authorem w Polsce handluje Velo… Velo ma dartmoor`a i accenta… Po co im author ? :-)

        1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

          Ta kwestia będzie odrębną częścią testu… i prawdę mówiąc nie spodziewałem się takiego obrotu sprawy.

          1. Krzysztof Sikorski

            Czekam na test z niecierpliwością !

            1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

              Będę się starał żeby to było możliwie szybko…

  3. Tomasz

    No to ciekawostke mi tu mowisz, bo w mojego AM side swing nie wchodzi, jest za szeroki i „wlazi” w zawias wachacza – to wlasnie to XT 11s z przednim ciagiem o ktorym wspominalem( https://bike.shimano.com/en-US/product/component/deorext-m8000/FD-M8020-D.html )Zaraz poszperam czy X5 sie rozni od GX, jak tak to zaraz zmieniam blat na 32. Biegi zmieniaja sie bez problemu?

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Poważnie? Póki co nie muszę X5 zmieniać, ale cały czas myślałem o Side Swingu a tu lipa ;(

      Tak, biegi chodzą bez problemu choć szpara wygląda dziwnie :) Nie jestem wielbicielem srama więc z głowy nie podam różnic w przednich zmieniarkach, ale zakładam że jak pasuje X5 to wyższe modele też muszą bo byłoby to bardzo dziwne gdyby pasowały tylko najniższe wersje. Zawsze możesz kupić na początek X5 – wyrwałem taką na olx za jakieś grosze bo mało kto ma bezpośrednie mocowanie do ramy :)

      1. Tomasz

        Juz widze, ze GX, X5, X7, itd.roznia sie tylko detalami, budowa jest ta sama, i wszystkie maja pojemnosc 14t. Musze poszukac zebatki 32t i zobaczyc jak mi to podejdzie. A co do side swinga to zapomnij, no chyba ze te ramy sie sporo roznia.

        1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

          Ja mam 32z bodajże od SLX czy innego Alivio bo chciałem stalową wersję. Poszukaj u Trybo albo Banless jak chcesz mieć coś ładniejszego. A właśnie! Jak rozbierzesz korbę do montażu to być może będziesz musiał nieco oszlifować pająka korby (na górze) żeby łańcuch nie był podniesiony w tym miejscu. Chwila roboty bo korba to aluminium. Reszta pasuje od razu bez żadnych problemów.

  4. Tomasz

    Bylbym.wdzieczny za manuala! A co do blatu, to zostawiles blat 22? Jaka masz przerzutke bo ja kminilem zmienic 22 na 26 ale obecna przednia Sram GX tego nie ogarnie bo jej pojemnosc to 14 zebow. Kupilem Shimano XT 11s z przednim ciagiem, ale nie miesci sie w ramie i chyba taki sam problem bedzie z kazdym innym shimanowskim High direct wlaczajac nowe deore FD M6025-H ( ma pojemnosc 10 zebow)

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Postaram się tego manuala ogarnąć w najbliższej przyszłości :) Ja zostałem przy klasycznym 22/32 bo tak mi najbardziej odpowiada przy kasecie 10sp 11-36. Taki napęd zapewnia mi wszystko czego potrzebuję w Beskidach. Zejście z 36 na 32 dramatycznie poprawiło przyjemność z jazdy w trudnym terenie więc 22 jest kołem ratunkowym. Przerzutkę przednią nadal mam X5, ale gdybym chciał zmienić to tylko na Shimano taką jak mam w Duście czyli Side Swing (w mocowaniu direct) https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deore-m610/FD-M617-H.html

      PS: https://www.bike-discount.de/it/comprare/shimano-deore-2×10-front-derailleur-fd-m617-direct-mount-side-swing-454128

  5. Michał

    A niby czemu 29 jest takie złe? Jeździłem i mam zupełnie odmienne zdanie.

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Nie każdy, na ja, lubi 29″ Po drugie po prostu nie lubię jak ktoś zabiera mi możliwość wyboru zmuszając do jazdy na 29.

  6. Tomasz

    Ja swojego Patriota AM 1.0 zatrzymam nawet mimo sporej wady kostrukcji. Za pieniadze, ktore za niego zaplacilem nawet nowoczesnego sztywnego sciezkowca sie nie kupi. Szkoda tej decyzji. Moze bedzie jakos nowa linia rowerow enduro?

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Masz wadliwy egzemplarz? Coś tam na pewno będzie, ale spodziewaj się 29″…

      1. Tomasz

        Egzemplarz nie jest wadliwy, sądze, ze cala linia Patriot am.jest obciazona ta wadą. Dolny wachacz jest po prostu tak miekki, ze przy mocnym deptaniu w pedala prawa korba o niego obciera. Pisalem.o tym z producentem. Kilka razy byl w serwisie gdzie na koniec wsadzili podkladke na os korby co odsunelo ja od wahacza ale takze spowodowalo ze lewe ramie korby nie siedzi juz tak gleboko na osi jak powinno. Dalem sobie spokoj, bo nic sie z tym nie da ugrac – taka konstrukcja. Zmiana korby wykluczona bo ta ma najwiekszy q-faktor z calej serii shimano i chyba wszystkich korb na rynku.

        1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

          Ja mam podobną sytuację tyle, że wahacz nie wydaje mi się miękki tylko źle wyprofilowany czyli jestem w stanie sięgnąć go piętą zarówno z prawej jak i lewej strony. Izolacja załatwia sprawę, ale ta kwestia była do poprawy (zaczynam ujawniać fragmentu testu ;)

          1. Tomasz

            W Patriocie AM ten problem musisz pomnozyc przez dwa bo plusowe kola wymuszaja bardzo duza szerokosc wachacza juz w okolicach suporu. Dodatkowo zastosowanie przedniej przerzutki wymusza duza asymetrie w jego budowie – na niekozysc strony z napedem. Najgorzej to czuc (wraz z pedal kickback) za 22z na malym blacie z przodu 22z i malych koronkach z tylu. Czyli w ciezkim terenie. Myslalem o zmianie napedu ale wtedy rower straci swoja uniwersalnosc. Dla mnie najwieksza zaleta to dlugosc podsiodlowki, nie uzywam myk myka z racja na swoja wage i tylko Author oferowal prawdziwa rame XL 21″

            1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

              Ja u siebie nie byłem w stanie wyłapać cofania pedałów, ale nie stosowałem nigdy kombinacji małe z przodu i z tylu (o ile dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź) Ciekawe czy plusowe koła i zmiany w konstrukcji aż tak zmieniały odczucia z jazdy w stosunku do zwykłych kół.

              1. Tomasz

                Moze mam slaba noge bo na blacie 36 nie daje rady w ciezszym terenie. Pisze z telefonu i widze ze troche namieszalem w poprzednim poscie, ale chodzilo o maly blat i mala zebatke z tylu. Jak bedziesz kiedys w Warszawie to chetnie udostepnie Ci rowerek dla porownania. Tak przy okazji, jak czesto serwisujesz przedni RST Rogue i gdzie? Mi dealerzy Wawie powiedzieli ze sie go nie serwisuje i ze nie ma wymaganych intsrwalow serwisowych :)

                1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

                  I wszystko jasne! Ja od razu zamieniłem 36 na 32 i zapewne stąd te różne odczucia. Jeżeli 36 Ci nie pasuje to natychmiast przejdź na 32 i będzie miał dużo lepiej.

                  Nie wiem kto Ci opowiada, że tego widelca się nie serwisuje, ale gorąco Ci polecam żebyś ich więcej nie odwiedzał. Potrzebujesz manuala do Rouge? To da się zrobić :) Serwis jest prosty i dasz sobie z nim radę bez większego problemu i przy użyciu podstawowych narzędzi :)

Podziel się swoją opinią