Zanim kupisz Dartmoor BlackBird

Zanim kupisz Dartmoor BlackBird czyli garść moich uwag, które dziwnym trafem są pomijane we wszystkich rowerowych mediach zależnych.

Historia

Zacznijmy od tego, że w 2012 roku przesiadłem się na https://www.endurorider.pl/dartmoor-hornet-2012/ Rama była dla mnie jak gwiazdka z nieba bo w końcu miałem tak jak chciałem czyli: długo i nisko. Konstrukcja wytrzymała 3 lata i według mnie jest to dobry wynik zważywszy, że rower dużo czasu spędził w Beskidach a ja sobie nie żałowałem. Od pierwszego dnia jazdy chciałem mieć jego odpowiednik w wersji amortyzowanej czyli full suspension. Dartmoor się nie śpieszył. Ani trochę.

Zanim kupisz Dartmoora przeczytaj ten test

https://www.endurorider.pl/dartmoor-primal/

Zapowiedzi

We wpisie podsumowującym 2015 rok zebrałem wszystkie zdjęcia i informacje na temat tej ramy jakie znalazłem. https://www.endurorider.pl/podsumowanie-roku-2015/ Dartmoor zdecydował się na jednozawias co nie było super wiadomością, ale po tylu latach czekania uznałem, że nie ma co marudzić. Poza tym to tylko prototypy więc wersja finalna na pewno będzie lepsza.

Blackbird

W chwili kiedy pierwsze oficjalne zdjęcia tego roweru ujrzały światło dzienne okazało się, że ten produkt totalnie mi nie wchodzi. Byłem na nie do tego stopnia, że natychmiast podjąłem decyzję o kupnie roweru od innego producenta i w tej chwili zrobiłbym dokładnie tak samo jak wtedy. Już ze zdjęć było widać, że ta konstrukcja nie jest w żadnym aspekcie innowacyjna i dziwny trafem przypomina takie coś

Mając złe przeczucia pojechałem na https://www.endurorider.pl/targi-rowerowe-kielce-bike-expo-2016/ i poszedłem do Dartmoora.W stosunku do wersji produkcyjne BlackBird PRO nie ma żółtego wahacza tylko turkusowy tak jak reszta roweru. O gustach się nie dyskutuje, ale ten kolor przy poważnym rowerze o sugerowanej cenie detaliczne 9 999 PLN to dla mnie nieporozumienie. Oczywiście jest to moja subiektywna opinia a czarna taśma izolacyjna nie jest na kartki więc można ten temat relatywnie łatwo owinąć.

W kwestii konstrukcji ramy po prostu nazwijmy rzeczy po imieniu: Blackbird to jednozawias czyli najprostsza a zarazem najtańsza możliwa wersja roweru zawieszonego. Nie ma opcji montażu przedniej przerzutki, co według mnie jest bardzo poważną wadą, ale po raz kolejny zmniejsza koszt produkcji. Wahacze są takie same, a przednie trójkąty nieco różne, ale też bez dramatu. Z danych, które udostępnia producent wynika, że geometria dla obydwu wersji jest taka sama. Licząc, że w 2012 roku zaczęli myśleć o fullu do Enduro to efekt końcowy jest… przeciętny. Blackbird nie jest niczym więcej niż dokładnie tym co widzieliśmy setki razy przez ostatnie lata. W tym rowerze nie ma niczego porywającego, nowego. To wszystko już było.

Zamiast tego w rowerach pokazanych w Kielcach były szokujące błędy konstrukcyjne, które objawiają się skrajnie małą ilością miejsca na oponę.

I to na jaką oponę! Toż to Maxxis Ardent 2,25″ czyli coś niebezpiecznie zbliża się do semi slicka. Skąd wiem? Ano stąd, że mam taką gumę. Aby dobitnie pokazać jaki z niej wąski mocarz użyłem do porównania standardowego pancerza przerzutkowego.

Nie wiem czym kierowały się osoby decyzyjne, ale ja nie pozwoliłbym na pokazanie tych rowerów na targach. Dla mnie to były nieudane prototypy, których świat nigdy nie powinien był widzieć inaczej niż z daleka i z boku. Po tylu latach czekania, taka wtopa od wieloletniego producenta który na każdym kroku podkreśla, że marka jest tworzona przez osoby, które naprawdę jeżdżą to najzwyczajniej kompromitacja.

Dartmoor wiedział o moich uwagach, ale ku mojemu ogromnemu zaskoczeniu, nic nie odpowiedział na kwestie, które podniosłem w relacji z targów. Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że po prostu schowali głowę w piasek. W jednym z komentarzy Lord Tom napisał, że został zapewniony o tym że jest to prototyp, który będzie zmieniony. Ok, deklaracja słuszna a w zaistniałej sytuacji jedyna możliwa. Problem w tym, że ja wiem jak funkcjonują fabryki ram i ile czasu zajmuje wprowadzenie zmian więc kiedy w wrześniu 2016 przeczytałem, że na 2017 rok ma być dobrze to miałem bardzo poważne wątpliwości czy zdążą.

Dartmoor postanowił iść drogą agresywnej promocji zamiast rozpocząć konstruktywny dialog. Inne media rowerowe podsuwają Blackbirdy ludziom na każdym kroku, łącznie z tym że zdjęcie promujące ich tekst przedstawia ileś rowerów po obrysie a w środku jest powiększony Blackbird żeby było go dobrze widać i łatwo rozpoznać. Naprawdę, czy oni uważają Polaków za tępaków którzy nie widzą takich zagrywek?

Pomimo tego, że na wielu forach Blackbird jest promowany jako oczywisty wybór w tym przedziale cenowym to zanim kupisz sprawdź ile jest miejsca na oponę w ramie. Jeżeli to zostało poprawione to po prostu fantastycznie, ale jeżeli nie to ten rower nie zasługuje na określenie Enduro tylko Gravel full suspension bo właśnie w tej dziedzinie Ardent 2,25″ powinien się idealnie sprawdzić.

Jeżeli ktoś ma taki rower i wahacz został zmieniony proszę dać znać w komentarzu oraz podesłać mi zdjęcie a wtedy z ogromną radością zaktualizuje ten tekst i odzyskam wiarę w Dartmoora bo w tej chwili jest z tym bardzo, bardzo cienko.

Aktualizacja 14/04/2017

Pod tym linkiem znajduje się film, który podobno pokazuje ile jest miejsca w poprawionym wahaczu: https://www.facebook.com/dartbikes/videos/10155044195039404/?hc_location=ufi

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

Avatar photo

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

50 komentarzy do “Zanim kupisz Dartmoor BlackBird”

  1. Roman

    Ja dodam tylko, ze ten jednozawias sprawia, iż obciążony zostaje bardzo damper. Ten układ pivotów i brak linku pośredniego próbuje go „złamać” i na damperze skupia się konieczność utrzymywania układu w sztywności. To błąd konstrukcyjny lub oszczędność, tak czy siak wpływa to na trwałość dampera.

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Prawda, ale rozwiązanie jest tańsze w produkcji więc rośnie zysk, prawda.

  2. Mentor

    Dwa lata wypisujecie godne pożałowania krytyczne opinie. Szkoda, bo to przykład że nic nie dzieje się samo, wiele trzeba włożyć pracy aby powstał solidny projekt. Nie chcesz jednozawiasowca od DM to kup Konę nie za 7500 a za 14000 proste. Dumacie nad tą opona i miejscem tak długo, że mam nudności. Jeżdżę na rowerach już 35 lat, w zeszłym roku kupiłem synowi Bluebirda 27,5+ z oponami Schwalbe Nobby Nic x 3,0, o niwo pomiędzy oponę i tylne widły mogłem włożyć palec wskazujący. Faktem jest wiele mankamentów, ale dla osoby która zaczyna przygodę z trialem tudzież DH, mając ograniczony budżet jest to dobra opcja i przestańcie malkontenci uprawiać szamaństwo. Chcesz wydac 15k na bike to kup Gianta i po sprawie.

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Uwielbiam wpisy od dartmoorowców, którzy wzięli najtańszy jednozawias jaki tylko da się kupić a teraz dorabiają ideologię do wypustu, którego system zawieszenia dwadzieścia lat temu był przestarzały. Żadna firma na poziomie nie wypuszcza takiej konstrukcji w 2017 jako swojego flagowego fulla. Kupiłeś plusa a ja piszę o zwykłej wersji więc co chcesz mi udowodnić? 35 lat na rowerach i chcesz uprawiać trail na FS w wersji plus? HAHAHAHHA :)

      Porównywanie jednozawiasu do autorskiego sytemu Gianta dobitnie świadczy o tym, że nie masz bardzo blade pojęcie w temacie a przy kupnie kierujesz się metka z ceną.

      Rowery tej marki sprzedają się wyłącznie z powodu ceny i bez względu na to jakich zabobonów użyjesz nic tego nie zmieni a jak młodemu wstyd jeździć na co mu tatuś kupił to rolka czarnej izolacji i do roboty albo poczekaj jeszcze chwilę aż lakier będzie mega wyświechtany i daj ramę do malowania a potem naklej sobie na niego DZIAJANT i obydwaj będziecie bardzo zadowoleni.

      1. Michał

        Mała uwaga dotycząca tekstu: Minęły dwa lata i brak przerzutki przedniej staje się w enduro standardem :)

        Tekst ciekawy i fajnie napisany, ale postawa autora w komentarzach mnie odrzuca. Sam autor napisał w dość ostrych słowach krytykę marki DM, w komentarzach dopóki pojawiały się wpisy zgodne z jego zdaniem to trzymał poziom języka jak również nerwy i emocje na wodzy, sprawiając wrażenie obiektywnego. Ale pierwszy komentarz który nie zgadza się ze światopoglądem autora i taki komentarz… Brzydko napisany, brzydkie emocje, brzydkie podejście.

        Żeby była jasność, nie jestem Dartmoorowce(jedyne co mam z dartmoora to obręcze)

        1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

          Michał nie zgadzam się z Tobą w dwóch kwestiach

          Po pierwsze: moja odpowiedź na poprzedni komentarz była dokładnie w takim tonie w jakim została napisana przez komentującego.

          Druga kwestia: nie akceptuję określenia „standard” na brak przedniej przerzutki. Większość producentów idzie po najmniejszej linii oporu i dlatego lansuje napęd 1x, ale zwróć uwagę np na Knolly gdzie nadal możesz mieć 2x więc jak komuś się chce więc ;) Wielokrotnie o tym pisałem: niech każdy jeździ na czym chce, ale nie życzę sobie aby ktoś mnie do czegoś zmuszał więc tak jak w przypadku Patriota czy Dusta mogę założyć przednią zmieniarkę, ale nie muszę i w zasadzie o to mi chodzi. W kwestii marki o której mowa to przypominam, że oni nie byli w stanie poradzić sobie z ilością miejsca na tylną oponę oraz brakiem kolizji z przednią przerzutką w sztywnych ramach więc dla nich brak pp w ramie amortyzowanej to „oczywista oczywistość” :>

          Jeżeli znajdziesz chwilę czasu i prześledzisz komentarze pod innymi artykułami to zobaczysz, że publikuję wszelkie opinie o ile są napisane po polsku a nie polskiemu oraz zawierają merytoryczny wkład i nie są ordynarnym spamem. Nie wszyscy się ze mną zgadzają i to mi nigdy nie przeszkadzało a mało tego – bardzo cenię takie opinie ponieważ inny punkt widzenia jest dla mnie bardzo ciekawy. Fartmoor bardzo ciężko sobie zapracował na moją reakcję dot. ich wypustów więc są sobie sami winni zaistniałej sytuacji a doczytać o tym możesz tutaj https://www.endurorider.pl/dartmoor-primal/

          1. Michał

            To prawda, publikujesz wszelkie opinie, czego dowodem jest pojawienie się(a w zasadzie „nie zniknięcie”) mojego komentarza – bardzo takie zachowanie cenię i uważam że jest w pewien sposób świadectwem uczciwości i transparentności – wspaniała i rzadko spotykana sprawa we współczesnym internecie.

            Niemniej jednak: „jak młodemu wstyd jeździć na co mu tatuś kupił… …a potem naklej sobie na niego DZIAJANT i obydwaj będziecie bardzo zadowoleni.” – taka wypowiedź po prostu mi nie pasuje jakościowo do treści artykułu.

            Czołem!

            1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

              Moja reputacja czyli prawdomówność zawsze była dla mnie najważniejsza i dlatego ta strona nigdy nie była komercyjna i myślę, że mało kto odmówił tylu propozycji promocji czegoś (czegoś bym sobie sam nie kupił bo go nie przekonuje) co ja. Finansowo jest to czysta głupota, ale ideologicznie to dla mnie powód do dumy bo nigdy się zeszmaciłem w taki sposób. Mało tego, nie zmieniałem treści żadnego testu gdzie były opisane komponenty z logo fartmoora – co było i jest dobre to nadal polecam choć kijem nigdy niczego więcej od nich nie dotknę.

              Osobnik, który wcześniej komentował to książkowy przykład sfrustrowanego rodzica, który będąc kompletnie nie merytoryczny próbuje się wyżywać w temacie o którym nie ma pojęcia stąd taka moja reakcja tym bardziej jak stawiasz w jednym zdaniu Gianta czyli jednego z największych producentów na świecie obok lokalnej marki, która nijak się ma do Tajwańczyków. Fartmoor i jego jednozawias jest kierowany do bardzo specyficznej grupy klientów…

              1. Maciej

                Musisz wziąć pod uwagę, że nie wszystkie Patrioty oferowały możliwość montażu przedniej zmieniarki. Roczniki 2015 Evo jak i Evo Team są przeznaczone na napędy jednorzędowe. Owszem są adaptery Direct Mount montowane na obejmę, ale nie wiem czy nie będą kolidować z wyjściem linki sztycy regulowanej która posiada wewnętrzne powadzenie. Szukałem informacji w internecie, ale niestety na ten temat nic nie ma. Może w przyszłości sprawdzę tę opcje, mimo że wiąże się to z zakupem adaptera i odpowiedniego wkładu suportu.

                1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

                  Nie znam wcześniejszych roczników niż 2k16, ale już od mojej wersji jest odwrotnie: czyli Patrioty miały możliwość założenie napędu 1x zamiast 2x. U mnie jest mocowanie Direct Mount w ramie więc nic nie trzeba dokładać poza przednią przerzutką.

                  1. Maciej

                    Tylko roczniki 2015 posiadają tę wadę. W sumie to dziwne, bo Agang 2014 mocowanie posiada, może to decyzje Authora, chceli być „trendy”. Nie mniej, kiedy pojawi się test tej ramy na twojej stronie, warto tą informacje przekazać, chociażby dla rynku wtórnego. PS. jak moja chęć założenia w tej ramie napędu dwurzędowego dojdzie do skutku, przekażę informację, czy udało się czy nie.

                    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

                      Uda się :) Zapewne różnica jest taka, że ja mam adapter przyspawany a Ty musisz dokręcić do ramy. Patriot nigdy nie był popularny w PL więc roczniki 2015 ciężko będzie znaleźć w stanie zdatnym do odkupu ;)

                    2. Maciej

                      Powinno się udać, chociaż jak mierzyłem, adapter musi być zamocowany wyżej niż ten wspawywany, ze względu na wlot w ramie dla pancerza do sztycy regulowanej znajdujący się po przeciwnej stronie. Regulacja góra-dół zmieniarki jest dość spora. zobaczymy :)

                    3. Avatar photokamil/Endurorider.pl

                      U mnie po zmianie koła łańcuchowego na 32z przerzutka mogłaby być niżej, ale nie starcza adaptera ;) Jak znajdziesz swoje idealne miejsce to zawsze możesz te adapter dospawać do ramy i będzie „jak z fabryki” ;)

                    4. Maciej

                      32 na dwublacie? Co to za korba?

                    5. Avatar photokamil/Endurorider.pl

                      Deore z fabrycznej specyfikacji miało 36 a ja wolę 32.

                    6. Maciej

                      Heh, w sumie. Na jednoblatach z 32z nie brakuje mi większej, tylko mniejszej.

                    7. Avatar photokamil/Endurorider.pl

                      Od pewnego czasu widzę tendencję, że jak 2x to z przodu 36 i coś tam. Na niziny ok, ale 36 w Beskidy mi nie do końca pasuje a osoba, która nie jeździ regularnie będzie mieć za twardo i żeby się poruszać bez konieczności redukcji na 22z będzie musiała ostro kosić łańcuch pomiędzy 36z a większymi kołami łańcuchowymi kasety. I właśnie dlatego wróciłem do 32 z przodu bo po prostu bardziej mi to pasuje ;)

  3. Mateusz

    Zakupiłem Dartmoor Blackbird EVO. Jestem rozczarowany, lakier jest tak niskiej jakości, że sam odpada. Jak na rower wyczynowy to kpina. Dodatkowo VELO oszukało mnie. Najpierw przyznali bon na 300 zł na inne zakupy, potem odmówili z powodu braku jakiegoś papierka, po zrobieniu zadymy ustnej zmienili powód odmowy, że niby rower był outletowy. Przed zakupem ten rower był na ich stronie i była zachęta do kupna w postaci bonu na 300 zł. Typowe polskie, prymitywne krętactwo.

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Mateusz przykro mi, że jesteś kolejną osobą która nacięła się na tę „markę” Nie bez powodu od czasu https://www.endurorider.pl/dartmoor-primal/ nie dotykam niczego do nich.

  4. PITER

    Czy są ramy z 2018 R? Jak tam z miejscem? Czy po prostu ramy są z 2017 i tyle

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Powiem wprost, że nie rozglądałem się specjalnie za wypustami tej marki ostatnio, ale byłbym ciężko zdziwiony gdyby ramy różniły się czymkolwiek poza malowaniem.

      1. PITER

        A czy w 2019 ma być więcej miejsca na oponę?

        1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

          Nie wiem, pytaj u źródła albo w rowerowej prasie zależnej, która cały czas promuje tę markę.

  5. Michal

    No… nie popisali się na targach tymi pokazówkami. Dartmoor ma pełno takich małych wpadek… Za to ns bikes cały czas silnie i do przodu chociaż z jakiegoś powodu nie jest tak popularny w Polsce.

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      NS nie jest popularniejszy wyłącznie z jednego powodu: ceny. Technologicznie są na zupełnie innym poziomie.

  6. Nikodem

    Niedawno bo od roku zacząłem przygodę z MTB. Pierwszy zakupiony rower niestety przestał już wystarczać bo to zabawka, może nie marketowa, ale za 3 tys. ciężko kupić było coś ciekawego. Kolega z którym czasem się przejadę ma fulla firmy Yeti zakupionego za ponad 20 tys. i po przejechaniu nim zachorowałem na coś lepszego. Ciężko mi jednak jako laikowi póki co, dokonać trafnego wyboru. Budżet jaki chce przeznaczyć na zakup to 7-9 tys. Teraz są ciekawe obniżki więc może coś by się wybrało. Jednak idąc do sklepu, każdy sprzedawca oczywiście promuje to co sprzedaje. Byłem na targach w Kielcach i parę marek wpadło mi w oko m.in. Dartmoor, Mondraker, Cannondale (choć w tyhc widełkach ciężko coś wyhaczyć), Orbea. Czy gdzieś można znaleźć wskazówki co kupić w tym przedziale? czytam artykuł i właśnie takich opinii mi potrzeba. Dodam, że nie jeżdżę dużo i raczej stoki dla początkowujących więc nie chcę też wydać coś w stylu przerost formy nad treścią. Dzięki za pomoc.

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Ciesze się, że ten tekst pokazał Ci pewne aspekty rzeczywistości. Jak pisałem wcześniej ja zdecydowałem się na Authora Patriota EVO, którego test miał być opublikowany jakiś czas temu, ale ze względów organizacyjnych wszystko się mocno przeciągnęło. Teraz będę się starał nadrabiać wszystkie zaległości więc na pewno będziesz miał o czym poczytać ;)

  7. Janusz

    Hej na fb profil oficjalny dartmoor bikes. Jest umieszczone wideo z 11 kwietnia w spawie ilości miejsca na oponę. Wykorzystano oponę 2.5

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Widziałeś aktualizację z 14/04 na dole tekstu? Po mojej wymianie zdań na FB z konstruktorem w sprawie primala najważniejsza kwestia jest taka: jaka to była obręcz oraz jakie było ciśnienie.

      1. Janusz

        Hmm wieść gminna niesie ze to ich rodzimma obręcz o szerokości wew 24 mm, ale to tylko dombiemanie. O ciśnieniu nic nie wiem.

        1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

          Jeżeli rzeczywiście wchodzi tam prawdziwe 2,5″ na obręczy takiej jak Shield czyli szer. wew. 25,6 mm przy ciśnieniu rzędu 2,4 bara to bardzo dobrze. To i tak nie zmieni mojej decyzji, że więcej nic od nich nic nie kupię. Primal to była moja druga i ostatnia rama z tej firmy.

  8. Sebastian

    Blackbird odpada w takim razie, zanim wystartował. Bardzo dobry artykuł. Trzeba się rozglądać za Kellys Swag ;) Gorszy osprzęt, ale rama chyba bez kwiatków (do tego virtual zamiast jednozawiasa), a to ona jest sercem roweru. Wiecie coś może bliżej na jego temat?

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Sebastian proszę zwróć uwagę na to, że na dole jest film pokazujący poprawiony wahacz czyli jak dla mnie najgorsza wada została wyeliminowana.

      1. Sebastian

        Zauważyłem, ale po przeczytaniu Twojego komentarza :D Niby tak, ale coś mi mówi, żeby pomyśleć o innym sprzęcie. Sam nie wiem.

        1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

          Idź za głosem SWOJEGO instynktu i powinno być dobrze ;)

  9. Maciek

    Pozwoliłem sobie wrzucić Twój link na stronie Dartmoora. Zamówiłem w/w ramę i teraz mnie naszły takie wątpliwości. Niby chodzą słuchy, że ma to być poprawione. Póki co ze strony Dartmoora cisza.

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Bez względu na to jak ludzie odbierają mój tekst to ja naprawdę trzymam kciuki za to żeby to co trafi do sprzedaży było poprawione. Niedługo wszystko się wyjaśni.

  10. Konrad

    Też mam wrażenie, że mocowanie przedniej przerzutki jest możliwe. Patrząc na ceny tych ram w sklepach (2399 bez dampera) jakoś nie chce mi się wierzyć, że rama jest poprawiona i jest więcej miejsca na oponę. Na Twoich zdjęciach wygląda to tak jakby do ramy pod koło 26″ na siłę włożyli koło 27,5, A udało się to tylko dzięki ardentowi.

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Mam dokładnie takie same odczucia jeżeli chodzi o Ardenta. Czy poprawią? Przekonamy się niedługo. Chciałbym żeby to wyeliminowali, ale znając realia produkcyjne dla małych firm, cały czas mam bardzo poważne wątpliwości czy dadzą radę.

      Z przednią przerzutką się nie wypowiadam bo z samego zdjęcia nie da rady jednoznacznie stwierdzić czy nie będzie na którymś etapie skoku kolizji.

  11. m.nogi

    To nie błąd konstrukcyjny – tak się wciska stare pod łatką nowego jadąc na popularności i hyp’ie innych modeli. No ale tak to już jest, Primala pod presją ludzi przeprojektowali, więc gdzieś trzeba było zaoszczędzić.
    Sam się przekonałem że właściwego roweru można szukać kupę czasu.

    Ostatnio zaglądam tu coraz rzadziej, ale gratulacje nowej oprawy graficznej, i dystansu – chodzi o stopkę :)
    No i najważniejsze; czekam na test fula.

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Dziękuję za miłe słowa ;)

      O Primalu będzie bardzo niedługo, a zaraz potem będę chciał puścić test fulla. Wiem, że nie tylko Ty czekasz na tę ostatnią publikację ale muszę być w Górach żeby to skończyć. Mam nadzieję, że będziesz wpadać częściej a na wszelki wypadek zapisz się do newslettera – informację o teście dostaniesz mejlem :)

  12. No

    Świetny artykuł. Rzeczowa krytyka partactwa a nie jakieś wciskanie głupot, że 'teraz nie robią złych rowerów’ ….

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Naprawdę chciałbym żeby te ramy zostały poprawione. Z radością zaktualizuje ten wpis mówiąc, że problem został rozwiązany.

      1. Ciekawe, czy kiedykolwiek będziesz miał taką okazję, by to zaktualizować. Smutne ale prawdziwe.

        1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

          Okazja na pewno będzie i mam nadzieję, że będą to dobre wiadomości.

  13. Kacper

    W jednym materiale pan Kiliński wspominał coś ze miejsce na oponę zostanie zwiększone i trzymam za słowo bo fajna rama by była

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Jeżeli to poprawią i będzie to zweryfikowana informacja to z radością zaktualizuję mój wpis. Poza tym, że rama ma reach taki jak lubię (bardzo długi) to nic fajnego w niej nie ma. Ot, kolejny jednozawias i nic więcej.

  14. Michał

    Hej, co do przedniej przerzutki w tej ramie, nie jest to przypadkiem system mocowania „low direct mount S3” ?

    1. Avatar photokamil/Endurorider.pl

      Według oficjalnej dokumentacji nic na ten temat nie piszą. W materiałach, które publikowali mówili że nie ma takiej możliwości. Jedyne rozwiązanie to próba montażu ze sprawdzeniem czy nie ma kolizji w całym zakresie skoku zawieszenia.

Podziel się swoją opinią