Smar miedziany CS-90 Action Can

Smar miedziany aka miedziowy  CS-90 Action Can to tak naprawdę nie jest smar. To pasta montażowa, która pozwala na uniknięcie bardzo wielu kłopotów. Termin smar miedziowy jest znany praktycznie każdemu, kto sam pracuje przy rowerze bądź samochodzie. Pierwsza podstawowa sprawa, która wymaga wyjaśnienie to fakt, że to nie jest smar sensu stricte.

Kiedy mówimy smar myślimy o środku który redukuje tarcie i przedłuża życie pracujących elementów. W przypadku CS-90 jego zadaniem jest wyeliminowanie zapiekania połączeń śrubowych oraz elementów wciskanych. Jeżeli nasmarujesz łożyska smarem miedziowym to efekt będzie daleko różny od zamierzonego natomiast posmarowanie łożyska przed montażem w gnieździe da bardzo dobry efekt, który poczujesz w czasie demontażu.

Mój pierwszy smar miedziowy to https://endurorider.pl/smar-miedziowy-app/ Działał bez problemu, ale w pewnej chwili brak precyzji aerozolu zaczął dawać mi się we znaki więc udałem się do Leroy Merlin i znalazłem na półce CS-90. Od razu muszę lojalnie uprzedzić, że nie jest to specjalnie tani produkt ponieważ 500 gramów kosztuje ok 50 PLN. Na pocieszenie dodam, że taka ilość środka starczy na kilka lat.

Action-Can to firma z UK i nie ma się co bardziej nad tym rozwodzić. Pastę dostajemy w metalowej puszcze, na odwrocie której czytamy, że produkt zawiera zarówno miedź jak i grafit aby maksymalnie ograniczyć ryzyko zapieczenia elementów. smar miedziowy CS-90 action can (6)CS-90 wytrzymuje aż do 1100*C więc przebija wszystkie rowerowe aplikacje i spokojnie można go stosować w samochodowym układzie hamulcowych oraz wydechowym. Aplikacja jest prosta, ale najlepiej mieć do tego celu pędzelek. smar miedziowy CS-90 action can (2)

Gdzie stosować pastę miedziową?

Moje typy to:

  1. Stery – zakładamy je raz i praktycznie nigdy nie wyjmujemy. Bez pasty demontaż bywa potwornie problematyczny, ale z pastą wszystko daje się rozdzielić bez problemu.
  2. Wkład suportu – miski potraktowane pastą wkręcają i wykręcają się lekko bez zbędnej walki.
  3. Oś suportu zwłaszcza wtedy kiedy jest tytanowa ponieważ łożyska są stalowe to eliminuje to ryzyko zapieczenia.
  4. Śruby mocujące tarcze hamulcową do piasty.
  5. Odrobina smaru na sztycę dramatycznie ogranicza ryzyko jej zapieczenia w ramie.
  6. Wszelkie inne połączenia, które są rozdzielane sporadycznie albo wcale.
  7. Łożyska wciskane w miski suportu ( instrukcja )

Jak widać pasta miedziowa jest bardzo sprecyzowanym środkiem, który służy celom montażowym. Pomimo tej specjalizacji, uwierzcie mi na słowo, naprawdę warto ją mieć w skrzynce z narzędziami. Wszelkie zapieczone połączenia są potwornie uciążliwe w czasie rozdzielania a niejednokrotnie w czasie walki dochodzi do uszkodzenia rozdzielanych elementów. Połączenie smaru miedziowego oraz grafitu naprawdę eliminuje ten problem. Oczywiście 500 gramowa puszka to bardzo dużo, ale ten produkt występuje również w znacznie mniejszych tubkach.

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

Avatar photo

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

Jeden komentarz do “Smar miedziany CS-90 Action Can”

Podziel się swoją opinią