Kleen-Flo Eze Slide smar do hamulców

Chcesz żeby Twoje tłoczki w zacisku równo pracowały a klocki nie piszczały niczym zarzynany prosiak? W takim razie musisz kupić Kleen-Flo Eze Slide. Wiele osób jest przekonanych o tym, że hamulców się nie smaruje. Owszem NIE WOLNO pod żadnym pozorem dopuścić do tego aby smar znalazł się na klocku hamulcowym ani na tarczy.

Jednak to nie wszystko w temacie ponieważ w układzie mamy ruchome elementy, które mają się poruszać płynnie i lekko dzięki czemu cała siła generowana przez główny tłok idzie na dociskanie klocków do tarczy i nie jest marnotrawiona na przełamanie statycznego tarcia.

Zjawisko zapiekania się tłoczków w zacisku hamulcowym nie jest niczym nowym i od lat działa ludziom na nerwy. W efekcie mamy do czynienia z nierówno zużywającymi się klockami oraz spadkiem jakości hamowania w ogóle. Nie oszukujmy się: notoryczne rozbieranie zacisku, mycie tłoczków, składanie wszystkiego z powrotem i zalewanie systemu to droga przez mękę.  Jasne, pierwsze dwa razy są nawet fajne, ale co za dużo to nie zdrowo chociażby dlatego, że gwinty też mają swoją żywotność więc lepiej bez potrzeby ich nie używać.

Lata temu w zakładzie samochodowym mechanik podpowiedział mi aby spróbował tego https://endurorider.pl/pasta-do-smarowania-tloczkow-hamulcowych/ Pasta działa, ale kosztuje 7 PLN za tubkę taką jak klej Kropelka czyli jest haniebnie droga! Nie mogłem żyć ze świadomością, że tak srogo przepłacam toteż zacząłem szukać. Rozwiązanie, jak zwykle, przyszło z branży auto-moto. Marka Kleen-Flo jest Wam znana chociażby z tego testu https://endurorider.pl/smar-kleen-flo-white-grease-graisse-blanche/

Eze Slide to w pełni syntetyczny silikonowy, wysokotemperaturowy smar do stosowania w układzie hamulcowym.  Ponieważ jest odporny na dzikie temperatury to nie spływa i nie topi się zapewniając poślizg na styku metalowych elementów. Ponadto pomaga ograniczyć tarcie pomiędzy uszczelkami a tłoczkami i w bardzo dużym stopniu eliminuje ich nierówną pracę.

Aplikacja jest prosta i nie wymaga żadnych specjalnych umiejętności. Sprawdzałem Kleen-Flow zarówno z płynem DOT 4, DOT 5.1 jak i mineralnym olejem Shimano. Z radością mogę oznajmić iż w żadnym układzie nie wystąpiły jakiekolwiek problemy związane z pracą tłoczków czy zanieczyszczeniem płynu hamulcowego. Poza tym Eze Slide to idealny środek do smarowania pleców klocków hamulcowych. Cieniutka warstwa zapobiega irytującym piskom w czasie hamowania. Jeżeli zastanawiacie się na skutecznością tego smaru to ujmę to w ten sposób: w samochodzie daje radę bez żadnego problemu więc w rowerze jest jeszcze lepiej. Od kiedy go stosuję to nie miałem przypadku zapieczonego tłoczka ani cylinderka a te ostatnie są wyjątkowo upierdliwe pod tym względem.

Teraz czas na najlepsze: 170 GRAMÓW kosztuje ~23 PLN! Taka tuba to wystarczająca ilość środka na całkowitą przebudowę układu hamulcowego w kilkunastu SAMOCHODACH oraz kilkuset rowerach. Zakupy grupowe mile widziane :) Mało tego nigdzie nie widziałem informacji o terminie przydatności zatem zakładam iż środek nie ulega przeterminowaniu.

Teraz bardzo ważna uwaga: smar nie może leżeć na słońcu! Kiedyś, w bardzo upalny dzień, zostawiłem przez przypadek tubę w samochodzie i pojawił się problem ponieważ Kleen-flo pozostawiony na długotrwałą pastwę promieni słonecznych rozdzielił się i zmienił kolor z przeźroczystego na zielonkawy oraz zrobił się bardzo wodnisty. Przez własną głupotę musiałem kupić kolejną tubę.

Druga kwestia to to, że Eze Slide systematycznie drożeje. Początkowo kosztował 17 PLN a teraz już 23 PLN i dla kogoś kto używa tego smaru od dawna jest to denerwujące.

Jeżeli serwisujesz swoje hamulce samodzielnie to musisz mieć ten smar. Dzięki niemu tłoczki pracują równo,  o-ringi wolniej się zużywają (film ochronny pomiędzy gumą o tłoczkiem), klocki nie piszą oraz niwelujesz tarcie pomiędzy klockiem a zaciskiem (dotyczy hamulców, które są zbudowane w ten sposób, że zacisk jest prowadnicą klocka np: poprzednie generacje XT) Ponieważ tuba jest duża to spokojnie możesz zrobić hamulce w samochodzie a i tak zostanie bardzo dużo.

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

Avatar photo

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

2 komentarzy do “Kleen-Flo Eze Slide smar do hamulców”

  1. […] elementy są założone i gotowe do połączenia. UWAGA: warto posmarować o-ringi https://www.endurorider.pl/kleen-flo-eze-slide/ Aby uszczelnić przewód trzeba zagnieść oliwkę (baryłkę) w związku z czym proponuję […]

Podziel się swoją opinią