Dartmoor trail wspornik kierownicy

dartmoor trail mostek

Dartmoor trail wspornik kierownicy był konieczności po założeniu nowego widelca do Horneta https://endurorider.pl/rst-storm-air-ocr/ wpłynęło na geometrię roweru.

Początkowo chciałem ograniczyć skok, ale całość zgrała się tak dobrze, że postanowiłem iść inną drogą. Zmieniłem mostek. Jeżeli nowy widelec jest wyższy od poprzedniego to nie ma siły aby nie podniósł główki ramy. Uważam, że skok rzędu 160mm to bardzo dużo a w sztywnej ramie nawet za dużo więc spokojnie uznałem, że wytnę ze 2 czy 3 cm i będzie ok.

Mostek Dartmoor Trail

Jednak kiedy okazało się, że Hornet przyjął byczego Storma bez problemu a całość elegancko się zgrała to zacząłem się zastanawiać czy chcę obniżyć amora. Jedyne alternatywne rozwiązanie to zmiana wspornika kierownicy. Wcześniej używałem mostka Truvativ Hussefelt. Nie miałem do niego żadnych zastrzeżeń, ale 40mm okazało się zbyt krótkie w starciu z RST. Oczywiście rower zyskał jeszcze bardziej na zjazdach, ale istota Enduro polega na tym, że jestem w stanie jechać również pod górę. Ultra szybki rekonesans w zakresie mostków do kierownicy 31,8mm wskazał następce czyli http://velo.pl/czesci/wsporniki-kierownicy/dartmoor/trail o długości efektywnej 65mm.  Wiedziałem, że potrzebuję dociążyć przód, ale nie chciałem leżeć na rowerze więc 25mm różnicy to było dokładnie tyle ile potrzebowałem. Wznos 0* był analogiczny jak w przypadku Hussefelta.  Jakość wykonania jak zwykle u Dartmoora czyli nie ma o czym pisać. Przód na 4 śruby a mocowanie mostka do rury widelca na 2.

Mostek Dartmoor Trail
Mostek Dartmoor Trail

Mogłem mieć czarny od razu albo inny kolor nie wiadomo kiedy więc uznałem, że czarny to jest to.

dartmoor trail

Jak wygląda różnica pomiędzy 40 a 65mm? Zdjęcia poniżej pokazują w czym rzecz.

Waga

Dartmoor nie wygląda tak hardokorowo jak Hussefelt, ale dzięki temu waga jest niższa.

153 vs 210 czyli gryzigramki będą zadowolone.

Co daje taka zmiana?

Po pierwsze odpadła mi konieczność obniżenia widelca i chociaż nie jest to skomplikowana operacja ( np: https://www.endurorider.pl/obnizanie-amortyzatora-instrukcja/) to wymiana mostka jest jeszcze prostsza i całkowicie nie inwazyjna.

Co ważniejsze https://endurorider.pl/dartmoor-hornet-2012/ nie stracił nic ze swojego potencjału do zjazdu a dramatycznie zyskał na możliwości podjeżdżania. Przednie koło jest dużo lepiej dociążone toteż trakcja jest lepsza więc rower znacznie lepiej pnie się do góry i to pomimo tego, że siedzi tam widelec o skoku 160mm.

Wiem, że są osoby, które wyczuwają (głównie we własnym mniemaniu) każdą różnicę w wadze więc to im dedykuję te 57 gramów lekkiej wolności :)

Jedyne zastrzeżenie do tego mostka to jego mało czadowy wygląd. Mówiąc wprost jest tak poprawny politycznie, że aż nudny. Nie ma to żadnego wpływu na wartości użytkowe, ale byłoby miło gdyby był fajniejszy.

Jakość materiału
Jakość wykonania
Współczynnik czadu
Cena
Average

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

Avatar photo

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

Jeden komentarz do “Dartmoor trail wspornik kierownicy”

  1. […] Właśnie dlatego do zamówienia z https://endurorider.pl/chwyty-kierownicy-dartmoor-roots/ oraz https://www.endurorider.pl/dartmoor-trail-wspornik-kierownicy/ dołożyłem http://velo.pl/czesci/siodelka/dartmoor/trail czyli “Lekkie i mocne siodełko z […]

Podziel się swoją opinią