Jesteś tutaj

Październikówko-listopadówka 2015

Październikówko-listopadówka 2015

Paździedrnikówko-listopadówka czyli ostatni wypad w Beskidy w 2015r. Na ten wyjazd naprawdę nie mogłem się doczekać tym bardziej, że przełom października i listopada to ostatni moment na to aby porządnie pojeździć po Górach zanim zacznie się wiecie-co. Właśnie dlatego wróciłem w moje ulubione miejsce. Decyzja okazała się być zbawienna, ale nie uprzedzajmy faktów.

Stosunkowo ciepłe dni nie są przeszkodą aby w nocy było nawet -6 *C więc rano…DSCF2234

DSCF2235Za to kiedy słońce wyjdzie i zacznie porządnie grzać robi się naprawdę bajkowo. DSCF2346

DSCF2347

DSCF2267

DSCF2256

DSCF2265

DSCF2277

DSCF2282

DSCF2283

DSCF2287

DSCF2246

DSCF2252

DSCF2259W tym roku w Górach była susza więc aż do 10 listopada warunki były bardzo dobre zatem można było naprawdę zdrowo pojeździć. DSCF2348

DSCF2352

DSCF2351

DSCF2353

DSCF2240

DSCF2244

DSCF2243

DSCF2245I nacieszyć się  X-fusion HiLo SL. DSCF2241

DSCF2242

Co się popsuło

Mam taki zwyczaj, że najfajniejsze graty montuję w Górach tak więc HiLo miało trafić do Horneta dopiero w Beskidach. Przed montażem umyłem ramę i potwierdziła się stara prawda z pl.rec.rowery (pozdrowienia dla wszystkich, którzy tam pisali oraz tych którzy pamiętają! :) że mycie powoduje pękanie ram. DSCF2210

DSCF2212

DSCF2211

DSCF2213

DSCF2217

DSCF2215

DSCF2214Co ciekawe dzień wcześniej, po raz ostatni, jeździłem ze zwykłą sztycą i nie słyszałem ani nie czułem żeby był jakikolwiek problem :) Uprzedzając pytania: sztyca była zawsze na odpowiedniej głębokości więc myślę, że po prostu zamęczyłem moją ulubioną ramę.

Jednym z plusów jeżdżenia w rozpoznane miejsce jest wiedza gdzie można pospawać aluminium z dnia na dzień. Lokalny Bush-mechanik ma bardzo dobrze wyposażony warsztat oraz umiejętności potrzebne do naprawy zatem nie pozostało nic innego  niecierpliwie czekać. W międzyczasie przewertowałem ofertę na ramy HT w stylu Horneta więc mam wstępne rozeznanie w tym co, przynajmniej teoretycznie, jest dostępne. I zimę na przemyślenia.

Dzięki temu, że miałem ze sobą https://www.endurorider.pl/velomann-bike-trim-v-2500-rowerowy-stojak-serwisowy/ spawanie poszło gładko i sprawnie. spawanie dartmoor hornetStop 7005 nie stawiał żadnych problemów i po kilkunastu minutach temat był załatwiony.  Koszt? 20 PLN. Dwadzieścia polskich nowych złotych. Nie było źle ;) Gdybyście kiedyś byli w podobnej sytuacji to jest jedna rzecz, której należy bezwzględnie przestrzegać czyli wyszlifować rurę w środku. Spawacz zrobił przetop (tak jak powinno być), ale koniecznie trzeba go wyszlifować żeby wewnątrz powierzchnia była idealnie gładka. Najpierw szlifierką a następnie papierem ściernym.  W trakcie tego procesu, siłą rzeczy, zmienia się średnica wewnętrzna rury więc trzeba było zrobić redukcję z nieśmiertelnej puszki aluminiowej :)DSCF2226

DSCF2227Jest to proste i skuteczne rozwiązanie, ale można zrobić to jeszcze lepiej za pomocą Finish Line Fiber Grip  czyli pasty montażowej zwiększającej tarcie. DSCF2374

DSCF2376Po co zadawać sobie tyle trudu? Przede wszystkim dlatego, że nie wolno mocno ściskać teleskopowych wsporników siodła. Im mniejszy nacisk na dolny maszt tym lepiej. Fiber Grip działa naprawdę wyśmienicie i pozwala uzyskać taki sam efekt jak przy mocnym zaciśnięciu obejmy bez ryzyka uszkodzenia myk-myka.

Przy okazji standardowego, corocznego, czyszczenia kółek przerzutki sprawdziłem czy wszystko z nimi w porządku. Dolne było ok.DSCF2359

DSCF2361i po wymyciu potraktowałem je https://endurorider.pl/prolube-epx-bio-premium-smar-czerwony-ep/ DSCF2362Natomiast górne, które nie jest wyposażone w łożysko kulkowe toczne tylko w tulejkę ślizgową… również nie wymagało niczego poza czyszczeniem oraz ponownym montażem tego co udało mi się jako tako poukładać :)DSCF2363 Zamienniki na łożyskach maszynowych ze stali nierdzewnej są już w drodze i jestem bardzo ciekawy jak wypadną w długodystansowym teście.

Pomimo pęknięcia Horneta wyjazd był bardzo udany i udało mi się skończyć testy kolejnych gratów więc na pewno będziecie mieli co czytać w nadchodzącą wiecie-co ;)

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

kamil/Endurorider.pl

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

Podziel się swoją opinią