Klucze do korków amortyzatora

klucze do korkow amortyzatora

Klucze do korków amortyzatora są niezbędne w przypadku RST oraz SR Suntour, któe mają plastikowe korki wymagające dedykowanych narzędzi. Bez nich bardzo łatwo je zniszczyć w czasie odkręcania. Korki, które są metalowe lub plastikowe, nie tylko przenoszą obciążenia, ale również chronią bebechy przed zewnętrznym brudem. Te drugie występują przede wszystkim w tańszych, czyli najpopularniejszych, amorach w Polska.

Z odkręcaniem metalowych nie ma problemu ponieważ najczęściej są sześciokątne więc klucz nasadowy załatwia sprawę. Z plastikami jest zgoła inaczej ponieważ są bardzo delikatne i chwila nie uwagi może je zniszczyć doszczętnie a wtedy robi się poważny problem. Kiedyś SR Suntour dodawał klucze do korków, ale ludzie nie chcieli tego brać więc na własne oczy widziałem w sklepie pudełko po butach wypełnione po brzegi niechcianymi gratisami. Obecnie jest odwrotnie czyli bardzo chętnie dostalibyśmy taki kluczyk, ale SR zmienił zdaje. RST nigdy nie oferowało tych narzędzi więc trzeba było non stop polować na alleprowizji i do tego mieć fart ponieważ pojawiały się pojedyncze sztuki.

Skąd w ogóle pomysł na plastik w tym miejscu? Z łatwiejszej czyli szybszej i tańszej produkcji oraz zazwyczaj niższej masy. Tak po prostu.

Pamiętajcie, że wszystkie straszne historie kiedy korek wystrzelił z amora i zrobił komuś krzywdę miały swój początek w tym,  że ludzie skakali, freerideowali oraz DHowali na tym na co było ich stać, więc najtańsze amory były niemiłosiernie katowane i masowo składały swoje życie w ofierze rowerowego progresu. Sam miałem założoną opaskę metalową na korek od https://endurorider.pl/rst-omega-sl/, ale to nie była rzeczywista konieczność tylko efekt psychologii tłumu. Zarówno https://endurorider.pl/rst-delta-tl/ jak i Omega wyjeździły swoje w Beskidach i nic mi nie wystrzeliło. Na szczęście :)

Jako, że serwisuje różne widelce to odkręcanie plastikowych korków zawsze było bardzo upierdliwe i denerwujące. Po pierwsze trzeba to robić bardzo delikatnie a po drugie jak się nie ma dedykowanego klucza to trzeba skrajnie kombinować. Do tej pory używałem szczypców płaskich długich albo klucza do odkręcania tarczy ze szlifierki kątowej. Efekt? Jako tako czyli nic nie zniszczyłem do końca, ale powodów do dumy nie było więc kiedy polski producent wybornych narzędzi rowerowych www.bitul.pl wprowadził do oferty klucze do plastikowych korków kupiłem je od razu. Wszystkie jakie są dostępne czyli http://www.bitul.pl/Sklep/Index/NarzedziaDoAmortyzatorw klucze do korkow amortyzatora SR Suntour bitul.pl

klucze do korkow amortyzatora SR Suntour bitul.pl

klucze do korkow amortyzatora SR Suntour bitul.pl

klucze do korkow amortyzatora RST bitul.pl

klucze do korkow amortyzatora RST bitul.pl

O jakości i precyzji wykonania możecie przeczytać w tych testach https://endurorider.pl/klucz-do-prostowania-tarczy-hamulcowej/ oraz https://endurorider.pl/klucz-3w1-do-suportow-shimano-ht2-i-truvativ-gxp/ Z tymi narzędziami jest dokładnie tak samo czyli bardzo dobrze. Spasowanie wyśmienite.

Po co mi wszystkie wersje? Bo chcę mieć z tym święty spokój do końca życia.

Klucze mają ok 11 cm długości czyli w sam raz. Dłuższe generowałyby zbyt duży moment a krótsze utrudniały odpowiednio mocne dokręcenie korka.

Jeżeli masz amortyzator z plastikiem na koronie albo jesteś serwisantem swoich znajomych to po prostu kup te klucze bo jest to jedyne wyjście aby odkręcać korki szybko, sprawnie i bez niszczenia mocowań. Szkoda czasu na cudowanie skoro można mieć to co trzeba w dobrej cenie i praktycznie dożywotnio bo szanse, że ten klucz polegnie są mikroskopijnie małe.

Jakość materiału
Jakość wykonania
Tolerancje
Trwałość
Współczynnik czadu
Cena
Średnia

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

kamil/Endurorider.pl

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

Podziel się swoją opinią