CST BFT Big Fat Tire

CST BFT

CST BFT (Big Fat Tire)  czyli Cheng Shin Tire sprzedawane w Polska jako CST nie brzmi aż tak znajomo jak lepiej wypromowane marki jednakże wystarczy raz kupić ich opony a firma od razu zapada w pamięć. Używałem większości ich produktów aż w końcu wypatrzyłem BFT 2,4″ Czaiłem się  na Wielką Tłustą Oponę parę miesięcy… Warto wiedzieć, że CST to firma zatrudniająca ponad 20.000 pracowników będąca największym producentem opon rowerowych (i nie tylko) na świecie więc nie jest to sezonowa marka.

Od ładnych paru lat używam opon i dętek CST (http://www.cstpoland.pl) Są tanie, mocne a mój ulubiony model (https://endurorider.pl/cst-c1388/) bardzo dobrze radzi sobie w Beskidach niejednokrotnie miażdżąc dużo droższą konkurencję. Niestety do tej pory nie było mi dane spróbować ich klasy premium i to głównie dlatego, że w ofercie zwijanych gum nie mieli nic co przykułoby moją uwagę. Do czasu. Duża Tłusta Opona – nazwa, która sprawia że od razu chcesz ją mieć. Problem w tym, że z kupnem nie jest tak łatwo, ale kilka miesięcy dręczenia dystrybutora i paczka ląduje w moich rękach. CST BFT

CST BFT883 gramy czyli u gryzigramków histeria a u mnie zupełnie ok. Wersje drutowe bez problemu przekraczają 1kg więc jest nieźle.

Pierwsza rzecz to bardzo dokładnie macanie w poszukiwaniu wad fabrycznych bądź niedoróbek. Nic. Wszystko na miejscu, jakość opony naprawdę bardzo dobra. Przed zrobieniem Ghetto Tubeless https://endurorider.pl/ghetto-tubeless-manual/ założyłem dętkę i pojeździłem parę dni. Dzięki temu w czasie pompowania opona uszczelniła się bez żadnego problemu i radośnie zasiadła na obręczy Sun Rims S-type. 2,4″ mieści się w Hornecie 2012 https://endurorider.pl/dartmoor-hornet-2012/CST BFT Hornet 2012

CST BFTProducent daje nam w prezencie EPS czyli Exceptional Puncture. Jest to dodatkowa warstwa gumowanego materiału pomiędzy bieżnikiem a oplotem opony – ciasny splot chroni oponę przed przebiciami.  CST_EPSKiedy układałem oponę jeżdżąc z dętką nie miałem żadnych problemów a po przeróbce na Ghetto Tubeless potencjalna awaria zniknęła w ogóle.  I to by było na tyle technologii :)

Tak prezentuje się CST BFT 2,4″ CST BFTBieżnik jest relatywnie prosty. Duże klocki są szeroko rozstawione. Profil opony jest obły a skrajne kostki nie wystają zanadto poza obrys gumy. Po założeniu jedynie średniej wielkości logo zdradza producenta. CST nie ma żadnych kompleksów i stawiam na to, że nie jeden znaffca tematu przypisałby ten model firmie pokroju WTB.

W przypadku terenowych opon tylko Beskidy dają naprawdę miarodajny obraz ich możliwości więc wyłącznie dla przyzwoitości napiszę, że Mazowsze nie robi na BFT  większego wrażenia. Test górski przypadł na https://www.endurorider.pl/beskidy-wrzesniowka-2013/ Jest to o tyle ważna informacja, że wtedy góry były bardzo suche a nawierzchnia twarda jak kamień. Producent tak określa przeznaczenie BFT

BFTUważam, że CST zasadniczo napisało prawdę. Opona zdecydowanie preferuje mokre warunki w których czuje się najlepiej. Trakcja na twardych zbitych nawierzchniach jest akceptowalna a największy wróg to szuter. Ten ostatni to zmora, która nie pozwala płynnie podjeżdżać. Analogicznie wygląda sprawa hamowania – miękko i mokro jest super, ale na drobnych kamyczkach zbyt łatwo zerwać przyczepność tylnego koła. Na szczęście w czasie zakrętów nie dzieje się nic złego bez względu na typ nawierzchni.

BFT nigdy mnie zawiodła począwszy od łatwości przeróbki na Ghetto Tubeless, poprzez trzymanie powietrza a na szeroko pojętej trakcji skończywszy. Owszem na twarde warunki to nie jest mój numer jeden, ale nawet wtedy to nie jest walka o przetrwanie tylko nieco mniej wydajna jazda. Jeżeli dodamy do tego wyśmienitą jakość wykonania i fajny wygląd to mamy produkt godny zastanowienia. Ponadto należy zaznaczyć, że użyta mieszanka nie wyciera się zbyt szybko więc trwałość nie jest problemem.

Byłem okrutnie ciekaw jak CST definiuje klasę premium a biorąc pod uwagą wyśmienitą cenę tej opony naprawdę ciężko przejść obok niej obojętnie. Dla mnie jest to bardzo ważny produkt ponieważ dostajemy bardzo dobrze zrobioną gumę od taniego sprawdzonego producenta. Uważam, że BFT jest nieco niedookreślona czyli nie ma jasno wybranego kierunku swojego idealnego przeznaczenia. Nie jest to opona na górskie błoto ani twarde nawierzchnie a najlepiej czuje się gdzieś po środku, w czasie wilgotnego lata. Bez problemu radzi sobie w całokształcie. Nie zachwyca, ale nie zniechęca. Duża Tłusta Opona to solidny kompan, na którym można polegać w każdej sytuacji biorąc poprawkę na konkretne typy nawierzchni.

Już w tej chwili czekam na jej następcę. Spodziewam się opony jeszcze bardziej agresywnej, która lepiej poradzi sobie na twardym i szutrze a jednocześnie nie odetnie się od mokrych nawierzchni. Uważam, że warto obserwować ofertę CST bo firma jest w stanie produkować tanie opony bardzo dobrej jakości. W tej chwili znakomita większość moich znajomych, którzy nie chcą wydawać zbyt dużo na ogumienie, jeździ na CST i wszyscy są zadowoleni.

Ta opona jest bardzo ważna ponieważ dla mnie jest świadectwem tego, że Cheng Shin Tire zastanawia się na wejściem w droższy segment rynku. Firma bez cienia wątpliwości ma potencjał technologiczny do produkcji zaawansowanych opon i pozostaje tylko pytanie czy zdecydują się na ten krok. Regularnie odwiedzam ich stronę szukając nowości bo nie chcę przegapić czegoś ważnego. Jestem przekonany o tym, że najlepsze od CST jest przed nami.

Radosne zostawiłem na koniec: CFT BFT 2,4″ zwijana ma kosztować w przedziale ok 65 (sześćdziesięciu pięciu) PL. Tyle zapłacisz za bardzo dobrej jakości zwijaną oponę terenową w swoim sklepie.

Jeżeli nastąpi rozszerzenie oferty to inni producenci będą mieć poważny zgryz ponieważ stosunek jakości do ceny opon zwijanych Cheng Shin Tire jest niedościgniony i nie wydaje mi się aby w najbliższym czasie to się miało zmienić.

Jakość wykonania
Na twardym
W błocie
Lekkość toczenia
Waga
Współczynnik czadu
Cena
Średnia

Jeżeli nie chcesz przegapić żadnej aktualizacji strony Endurorider.pl zapisz się do Newslettera

Jeżeli w komentarzu podano prawdziwy adres e-mail to dostaniesz informację kiedy Twoja wypowiedź zostanie opublikowana. Pamiętaj aby sprawdzić folder SPAM.

kamil/Endurorider.pl

Autor: 

Twórca i założyciel Endurorider.pl Bezkompromisowy wielbiciel grubych opon i prawdziwej górskiej jazdy.

Powiązane wpisy

Jeden komentarz do “CST BFT Big Fat Tire”

Podziel się swoją opinią

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze czytanie oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close